خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر خوزستان:

کمبود کارمند، تمدید و صدور دفترچه‌های درمانی کارگران را به تأخیر انداخته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۱۶

چکیده: «استان خوزستان بیش از ۷۵۰ هزار بیمه شده اصلی دارد اما کمبود نیروی انسانی در شعب مختلف تامین اجتماعی جوابگوی جمعیت بیمه شده استان نیست و این وضعیت باعثشده بیمه شدگان نتوانند خدمات مناسبی را در زمینه صدور و تمدید دفترچه‌های درمانی دریافت کنند.»

یک فعال کارگری در خوزستان از تاخیر در صدور و تمدید دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان در شعب مختلف تامین اجتماعی اهواز به دلیل کمبود نیروی انسانی، انتقاد کرد.

«آقایار حسینی» دبیر خانه کارگر خوزستان در این باره به ایلنا گفت: استان خوزستان بیش از ۷۵۰ هزار بیمه شده اصلی دارد اما کمبود نیروی انسانی در شعب مختلف تامین اجتماعی جوابگوی جمعیت بیمه شده استان نیست و این وضعیت باعثشده بیمه شدگان نتوانند خدمات مناسبی را در زمینه صدور و تمدید دفترچه‌های درمانی دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر شعب تامین اجتماعی استان بویژه ۶ شعبه شهر اهواز مملو از جمعیت برای تمدید دفترچه‌های بیمه است افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی اهواز و سایر شعب در شهرستان‌های استان خوزستان برای تمدید و دریافت دفترچه‌های درمانی، ناچارند یک روز از زمان کاری خود را در صفهای طولانی شعب تامین اجتماعی بگذرانند.

حسینی با تأکید بر اینکه رفع این مشکل وظیفه سازمان تامین اجتماعی است، گفت: تامین اجتماعی به عنوان سازمانی که هر ماه ۳۰ درصد از دستمزد کارگران را بابت پیش‌خرید خدمات درمانی دریافت می‌کند، موظف است در خصوص خدمات‌اش پاسخگوی شکایات بیمه شدگان باشد.

این فعال کارگری با بیان اینکه کاهش خدمات تامین اجتماعی به زیان بیمه شدگان است، افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی استان خوزستان انتظار دارند سازمان تامین اجتماعی علاوه بر رفع مشکلات پیش آمده، برای جلوگیری از تکرار این مشکل نظارت را بر شعب استانی را افزایش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز