خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی دادگستری خوزستان:

دشمن درصدد گمراه کردن جوانان ماست

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۸۰

وهابیت تهدیدی برای خوزستان نیست، اما وجود یک وهابی در استان نیز قابل تحمل نیست.

ایلنا: معاون فرهنگی دادگستری استان خوزستان گفت: دشمن درصدد گمراه کردن جوانان ماست؛ نگاهی به دنیای مجازی نشان می‌دهد که آن‌ها چقدر با برنامه پیش می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری این استان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در آیین گشایش دوره‌های فرهنگی آموزشی با عنوان «مرزبانی از حریم تشیّع» اظهار داشت: امروز دشمن با برنامه ریزی و تسلط حرکت می‌کند و متوجه شده که راه تسلط بر سایر کشور‌ها فرهنگ است.

وی ادامه داد: هزینه‌ای که دشمن در این راه صرف می‌کند بیش از هزینه‌ای است که ما در بخش فرهنگی و مذهبی کشور صرف می‌کنیم و این مسئله می‌تواند برای آینده فرهنگی کشور تهدیدآمیز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: از سوی دیگر عملکرد برخی دولتمردان گذشته و روشنفکران درون کشور به گونه‌ای این مسئله را تقویت کرده است.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی همواره پیرو اسلام بوده و هست و کارکنان این دستگاه نیز انسان‌های با ایمان و شریفی هستند، اما هیچ کدام از ما و اعضای خانواده ما مصون از گناه و آسیب‌های اجتماعی نیستیم.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی با بیان اینکه در دستگاه قضایی به چند چیز افتخار می‌کنیم، گفت: درون دستگاه قضایی استان خوزستان بیش از ۵۰۰ نفر حقوقدان مشغول به خدمت هستند که ذخیره عظیمی برای تعالی فرهنگ عمومی هستند. نکته دوم وجود آقای الفت، رئیس کل محترم دادگستری استان است که با اقتدار، دستگاه قضایی استان را مدیریت و تلاش می‌کنند تا فرهنگ دینی در دورن این دستگاه تقویت و اشاعه شود.

وی افزود: اگرچه با وجود مردم مؤمن و ولایتمدار خوزستان و وجود نیروهای انتظامی و امنیتی شجاع در این استان، وهابیت تهدیدی برای خوزستان نیست، اما وجود یک وهابی در استان نیز قابل تحمل نیست.

در ادامه این مراسم، معاون آموزش و تحقیقات دادگستری خوزستان نیز گفت: انسان همواره باید نگران اعتقادات و باورهای خود باشد و به طور مرتب آن‌ها را بررسی کند.

حجت الاسلام و المسلمین سعید سعدی با بیان اینکه از عنوان این همایش مشخص است که تشیّع مورد هجوم قرار گرفته است، اظهار داشت: امام رضا(ع) وقتی از امامت و تشیّع صحبت می‌کنند، می‌فرمایند «مردم! بدانید که امامت، اساس اسلام بالنده است».

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در زمان حیات، سه مسئولیت رسالت، مرجعیت دینی و زعامت سیاسی را به عهده داشت که مسئولیت اول، پس از درگذشت ایشان حذف شد و دو مورد دیگر باقی ماند و اساس اختلاف شیعه و مخالفان از اینجا آغاز شد که شیعیان عقیده داشتند دو وظیفه دیگر باید در کنار هم باشد، اما مخالفان به جدایی دین از سیاست و حکومت اعتقاد داشتند. این در حالی است که صفحات تاریخ پر است از مراجعه خلفا به حضرت امیرالمؤمنین برای دریافت راهنمایی.

حجت الاسلام و المسلمین سعدی گفت: دستگاه قضایی و کارمندان و هرکس که با این دستگاه ارتباط دارد، قبل از هر چیز، یک چهره فرهنگی دارد. قاضی قبل از صدور حکم مناسب، باید بداند برچه مبنایی حکم صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات نظام حقوقی دنیا این است که آن‌ها نمی‌دانند منشاء قدرتی که در دست دارند از کجاست و اگر بر اساس اکثریت رأی دهندگان است، پس حقوق اقلیتی که به آنان رأی نداده‌اند، چه می‌شود؟

حجت الاسلام و المسلمین سعدی ادامه داد: اما در نظام اسلامی و ولایی، وقتی به وجود مبارک صاحب الزمان(عج) می‌رسیم، خیال‌ها راحت می‌شود که تأیید و توشیح ایشان زیر حکم صادره است. از این نظر برای دستگاه قضایی ضروری است تا در برگزاری این دوره‌ها مصمّم‌تر عمل کند.

استاد حوزه علمیه قم و مدرس این دوره آموزشی گفت: مسائل اعتقادی باید برای مردم بازگو شود و اگرچه این وظیفه حوزه است، اما مسئولیت از سایرین سلب نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی صالحی اظهار داشت: وقتی تعصبات قومی با جاهلیت همراه شود، مشکل مضاعف می‌شود و دشمنان می‌توانند به راحتی مردم را فریب دهند.

وی ادامه داد: دولت‌های غربی با ادعای حمایت از اقلیت‌های مذهبی، مردم را به وهابیت تشویق می‌کنند در حالی که این ادعای آنان در واقعیت صحت ندارد.

وی سپس به تاریخچه شکل گیری تفکر اهل سنت، تعریف مبانی اعتقادی تشیّع، تسنن و فرقه ضاله وهابیت پرداخت.

این دوره آموزشی در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز