خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی:

طلب 75 میلیارد تومانی تامین اجتماعی خراسان‌شمالی از کارفرمایان

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۶۵۴

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی مطالبات این سازمان از کارگاه ها و کارخانجات استان را 75 میلیارد تومان اعلام کرد که عمده ترین بدهی آن مربوط به شهرداری بجنورد است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمدعلی عباس‌زاده درنشست خبری خبرنگاران استان، سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور دانست که بیش از 18 نوع خدمات بیمه‌ای به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد.

وی سازمان تامین اجتماعی را یکی از سه دستگاه برتر کشور در رعایت قوانین و مقرارت در سطح کشور عنوان کرد و افزود: براین اساس تلاش گسترده این سازمان برای اجرای دقیق قوانین و مقررات از مهمترین دلایل کسب موفقیت آن می توان ارزیابی کرد.

عباس زاده به تحت پوشش بودن بیش از 41 میلیون نفر بیمه شده و 3 میلیون نفر بازنشسته ومستمری بگیر در سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور اشاره کرد وافزود: براین اساس یکی از اهداف و اولویت‌های اصلی این سازمان که با حجم فراوان بیمه شدگان روبرو است رضایت‌مندی جامعه بزرگ بیمه‌شدگان بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی مجموع کل بیمه شدگان استان را 110 هزار نفر اعلام کرد وگفت: همچنین بیش از 12 هزار نفر بازنشسته ومستمری بگیری تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان هستند.

عباس زاده در رابطه با گسترش خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی طی سال های اخیر نیز گفت: ارائه خدمات غیر حضوری با هدف کمک به مردم و رفاه آنها انجام می شود که باید دراین راستا تلاش بیشتری شود تا شاهد خدمات غیرحضوری بیشتری دربین مردم باشیم.

وی به استقبال بسیار خوب و اظهار رضایتمندی شهروندان از دریافت خدمات اینترنتی اشاره کرد وگفت: در راستای اصل 42 قانون اساسی و تسهیل در روند پرداخت حق بیمه ها وفیش ها به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی افزود: دراین زمینه درحال حاضر بیش از 87 درصد پرداخت های حق بیمه ها بیمه شدگان استان به صورت اینترنتی انجام می شود.

وی در خصوص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استان نیز، اظهارکرد: مجموع سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استان تا به امروز 16 هزار و 263 نفر بوده که از این تعداد تاکنون 14 هزار و 107 نفر از خدمات بیمه بهره مند شدند.

عباس زاده به پرداخت 7 درصد حق بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد وگفت: این موضوع سبب شده تا گاهی اوقات افرادی با عناوین مختلف به سازمان مراجعه و خود را کارگر ساختمای معرفی کنند که این مهم باعث مشکلاتی برای سازمان به همراه داشته است.

وی همچنین در رابطه با بیمه قالیبافان استان نیز گفت: درحال حاضر سه هزار و 583 نفر در استان از بیمه قالیفان برخوردار هستند که 9 هزار و 414 نفر به صورت اختیاری، مشاغل آزاد و حرف تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی درادامه در رابطه با میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی ازکارفرمایان استان نیز گفت:این سازمان هم اکنون 75 میلیارد تومان از کارگاه ها، کارخانه های بزرگ طلب دارد.

وی عمده ترین مطالبات سازمان تامین اجتماعی در استان را مربوط به شهرداری بجنورد با 14 میلیارد تومان، کارخانه قند و الیاف شیروان اعلام کرد وگفت: دراین راستا در سال گذشته مبلغ 11 میلیارد و 700 میلیون تومان بدهی شهرداری بجنورد بابت تملک زمین روبرو استادیوم تهاتر شد.

عباس‌زاده به همکاری خوب شهرداری بجنورد با اداره کل تامین‌اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: دراین راستا مقرر شده همچنین 14 میلیارد تومان بدهی باقی مانده شهرداری نیز از طریق زمینی که در ضلغ جنوب شرقی تهاتر شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگاران درباره قانون بازنشستگی زنان با 20 سال خدمت نیز گفت: این قانون در برنامه ششم دیده شده ولی چون بار مالی برای دولت به دنبال دارد تصویب آن بعید است و هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است.

عباس زاده خاطرنشان کرد: ماهانه 20 میلیارد تومان اعتبار در قالب تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت ازسوی اداره کل تامین اجتماعی استان به مستمری بگیران و بازنشستگان استان پرداخت می شود.

وی در پایان به تمدید مهلت طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از 19 دی ماه به مدت سه ماه اشاره کرد واز کارفرمایان خواست در اسرع وقت به شعب تامین اجتماعی شهرستان های استان جهت برخورداری از مزایای بخشودگی جرایم بیمه ای مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز