خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خراسان شمالی تاکید داد:

تسهیلات اشتغال مصوبات سفر رهبری بدون توجه به منابع و مصارف پرداخت شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: بانک‌های این استان تسهیلات اشتغال مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان را باید بدون توجه به منابع و مصارف پرداخت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در ششمین کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: توجیه بانک‌های استان در پرداخت نکردن سهم زیادی از تسهیلات اشتغال مربوط به بندهای 2 و 4 سفر مقام معظم رهبری به استان قابل قبول نیست و باید هر چه زودتر تکلیف این تسهیلات را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال استان در حال حاضر روند رو به رشدی دارد و بهبود فضای کسب و کار در حال ایجاد است، یادآور شد: گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدامات انجام شده برای اشتغال استان به ویژه اجرای بندهای 2 و 4 مصوبات سفر رهبری در سال های 91 و 92، رضایت بخش نیست و عملکرد ضعیف در این بخش به پرداخت نکردن تسهیلات بانک‌های استان مربوط می‌شود.

دلپسند تا نیمه اول آذرماه به مدیران عامل بانک‌های استان فرصت داد که اگر نمی‌توانند سهمیه خود را در این بخش پرداخت کنند به طور کتبی به دبیرخانه کارگروه اشتغال اعلام کنند تا استانداری موضوع را از طریق بانک مرکزی پیگیری کند.

به گفته وی تنها بند 4 مصوبات سفر رهبری به خراسان شمالی، 12 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال این استان اعتبار در نظر گرفته است که اگر این رقم به طور کامل پرداخت شوداشتغال و توسعه استان تحول عظیمی خواهد یافت.

کد خبر : ۴۲۹۲۲۸