خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی:

سرمایه سازمان تامین اجتماعی حق الناس است

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۸۶۳

سرپرست‌اداره‌کل تامین‌اجتماعی‌خراسان‌ شمالی با بیان این که سرمایه سازمان تامین اجتماعی حق الناس است،گفت: فقط افرادی می‌توانند از این سرمایه اجتماعی، اقتصادی استفاده کنند که در شکل گیری منابع سازمان مشارکت پایدار داشته باشند.

به گزارش ایلنا، سید احمد سیدی یکی از مهمترین مشکلات و معضلات سازمان تامین اجتماعی را پیشی گرفتن مصارف آن از منابع سازمان اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از دلایل این موضوع استفاده کردن برخی از افراد از منابع سازمان است که در شکل گیری منابع این سازمان سهم زیادی ندارند.

وی افزود  درحالی که متاسفانه برخی از افراد با استفاده از تعاریف قانونی اقدام به این امر می کنند.

وی نمونه آن را بیمه کارگران ساختمانی اعلام کرد و یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی در تیرماه 54 با فلسفه شکل‌گیری صندوق بیمه اجباری کارگران ساختمانی راه اندازی شد اما این تعریف مغفول ماند.

وی افزود: در این راستا طی چند سال گذشته بیمه کارگران ساختمانی مطرح و لایحه آن توسط دولت وقت تهیه و به تصویب مجلس رسید اما متاسفانه با یک فرآیند ناقص.

سیدی با بیان این که دلیل تعاریف غلط در مسیرهای قانونی‌سبب خواهد شد منابع سازمان تامین اجتماعی دچار تزلزل و بی ثباتی شود، گفت: به عنوان نمونه در جذب کارگران ساختمانی بدون لحاظ شرایط سنی اقدام به جذب بیمه کارگران ساختمانی می کردند .

وی افزود: درحالی که این افراد با پرداخت فقط 2 سال حق بیمه از کارافتاده یا فوت می شدند و این عامل باعث شد با واریز 2 سال حق بیمه با مجموع حدود یک میلیون و 200 هزار تومان تا 30 سال نسل این افراد از مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند.

سیدی اظهارکرد: لذا این گونه تعاریف قانونی نیازمند این است که همه به ویژه نمایندگان مجلس آگاهی داشته باشند تا در خصوص تسهیل قوانین که درمرحله تعریف تدوین برنامه ششم توسعه هستیم نگاه ویژه ای به ساماندهی وبازنگری بخشی از تعهدات و ماموریت هایی که جزء وظیفه ذاتی سازمان تامین اجتماعی است شود و روشنگری های لازم در زمینه ادغام بیمه‌ها، ادغام درمان سازمان با سایر نهادهای درمانی انجام شود.

وی افزود: اینگونه مسائل منابع سازمان تامین اجتماعی را دچار تزلزل می‌کند و اگر این موارد از مسیر قانونی خود اصلاح نشود و مسئولان تصمیم ساز و تصیم گیر مطلع نشوند و با یک نگاه و نگرش بیمه‌ای نه حمایتی این گونه مسائل را اصلاح نکنند شاید خیلی دیر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز