خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان استان مطرح کرد:

بهره‌مندی بیش از 12 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر از خدمات تامین اجتماعی خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۳۶۸

رئیس‌کانون‌بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خراسان شمالی در آستانه بزرگداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان گفت:بیش از 12 هزار بازنشسته و مستمری بگیر در این استان از خدمات تامین‌اجتماعی بهره مند می شوند.

به گزارش ایلنا، مجیدنیا ضمن بیان این مطلب با اشاره به جایگاه و شان و منزلت بازنشستگان در جامعه گفت: بازنشستگان گرانبهاترین سرمایه های زندگی خود یعنی عمر خویش را سال ها صرف سازندگی و آبادانی این کشورکرده اند.

وی افزود: براین اساس احترام به بزرگان و سفید مویان در فرهنگ ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد.

وی از برگزاری همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی در 6 مهرماه امسال خبرداد وگفت: این همایش به منظور تقویت فرهنگ ارزشمند ارج نهادن و احترام به قدر و منزلت بازنشستگان به عنوان اسوه های تجربه و خرد ورزی برگزار می شود.

تجلیل از بازنشستگان نمونه تامین اجتماعی در همایش 6 مهر

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خراسان شمالی به استقبال باشکوه بازنشستگان تامین اجتماعی که هر ساله در همایش تکریم از بازنشستگان استان برگزار می شود، اشاره کرد و اظهار داشت: همه ساله در شهریور ماه طی فراخوانی بازنشسته نمونه، خانواده بازمانده نمونه، از کار افتاده نمونه هر کدام یک نفر برای این استان در نظرگرفته شده است.

وی افزود: براین اساس امسال نیز با بررسی و امتیازبندی براساس ضوابط سازمان در کمیته مطرح  و یک نفربازنشسته نمونه یک نفر خانواده بازمانده نمونه و یک نفر ازکارافتاده نمونه تعیین می شود که خوشبختانه دو نفر آنها نمونه کشوری انتخاب وتعیین  شده اند که در روز تکریم خانواده و بازنشستگان از آنها تکریم خواهد شد.

مجید نیا تعداد بازنشستگان، مستمری بگیران و خانواده بازمانده تامین اجتماعی استان خراسان شمالی را بیش از 12 هزار نفر اعلام کرد.

اجرای قانون همسان سازی حقوق مهمترین مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خراسان شمالی به برخی از خواسته های بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان اشاره کرد و اجرای قانون همسان سازی حقوق را یکی از مهمترین مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی از سازمان عنوان کرد.

وی افزود: براین اساس درخواست داریم تا یکبار برای همیشه نسبت به رفع نابرابری و اجرای کامل قانون همسان سازی حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران اقدام شود.

وی به  بدهکاری دولت به سازمان تامین اجتماعی به میزان 110 هزار میلیارد تومان اشاره کرد وگفت: متاسفانه همه ساله بدهی دولت درحال افزایش است و این مهم باعث شده سازمان نتواند به تعهدات خود  به درستی عمل کند و مرتب با دغدغه کمبودمنابع مالی حتی برای پرداخت مقرری بازنشسته ها خود مواجه شود.

مجید نیا اظهار کرد: این درحالی است در سال 95 دیگر صندوق ها کسانی که دریافتی آنها زیر یک میلیون و 500 هزار تومان بود تا 20 درصد افزایش حقوق داشته اند درحالی که سازمان تامین اجتماعی به کلیه سطوح 14 درصد افزایش داشته و طرح های رفاهی آن طوری که در شان و منزلت بازنشستگان است صورت نگرفته است.

وی خواستار افزایش مزایای جانبی از قبیل حق مسکن، خواربار، سنوات خدمت و حق عائله مندی برای بازنشستگان تامین اجتماعی استان شد تا امنیت نسبی معیشتی بازنشستگان تامین شود.

وی  به پرداخت سهمیه قابل قبولی از وام قرض الحسنه و وام جعاله در غالب طرح کرامت، بانک رفاه به این استان طی سال گذشته اشاره کرد واظهار کرد: این درحالی است که متاسفانه در سال جاری با توجه به شمار زیاد متقاضیان وام قرض الحسنه سهمیه در نظر گرفته شده خیلی محدود بود واین مهم باعث مشکلات فراوانی برای کانون های بازنشستگان استان شد .

مجید نیا سلامتی را مهمترین سرمایه بازنشستگی دانست و این مهم را ازمهمترین خواسته های بازنشستگان تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت: متاسفانه دراین خصوص سازمان تامین اجتماعی کمک های محدودی در بحث قرارداد بیمه تکمیلی انجام داده که به نظر می رسد کافی نباشد .

وی افزود: براین اساس از مدیر عامل وهیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تقاضا داریم زیرساخت های قانون الزام درمان بازنشستگان و مستمری بگیران در سازمان تامین اجتماعی را هر چه زودتر فراهم تا ناچار نباشند بابت درمان درسال هزینه گزافی بابت بیمه تکمیلی پرداخت کنند.

احیای مجدد معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی

وی احیای مجدد معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان را یکی از سیاستهای خوب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد واظهارکرد: بر این اساس امیدواریم نسبت به طرحهای مشابه طرح کرامت رضوی و برنامه های دیگر در سطح کشور از قبیل استراحتگاهای تفریحی در شمال و سفرهای زیارتی، سیاحتی همانند سایرکارکنان ایجاد تا بازنشسته بتواند با خانواده خود باپرداخت هزینه کمی از این مراکز استفاده کند.

رئیس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی خراسان شمالی در رابطه با حوزه درمان که یکی دیگر از مهمترین خواسته بازنشستگان تامین اجتماعی است گفت: درخواست داریم با توجه به امکانات فراهم شده در درمانگاه شهرستانهای محروم نسبت به جذب نیروی مورد نیاز نهایت تلاش را انجام گیرد تا مناطق محروم استان نسبت به معاینه و مداوا مشکل درمانی ناچار نباشند به مراکز استان با مسافت طولانی مراجعه کنند.

مجید نیا به انعقاد قرارداد بیمه عمر و حوادث بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد وگفت: استان خراسان شمالی با همت و پیگیری کانون ها و همکاری خوب اداره کل تامین اجتماعی استان از سالهای گذشته قرارداد بیمه عمر و حوادث منعقد داشته و سالی یکبار بارضایت نامه کتبی کسرازحقوق، حق بیمه عمر و حوادث ازحقوق بازنشسته اصلی کسر و به حساب بیمه طرف قرارداد واریز می شود.

وی افزود: همچنین خسارت فوت به هر علت بدون محدودیت سنی به  مبلغ  3میلیون تومان در وجه وارث پرداخت می‌شود و بعد از انعقاد قرارداد کشوری تنها استانی بودیم که فردی که در دو طرح قرارداد مشارکت داشته مبلغ 6 میلیون تومان خسارت فوت پرداخت می کرد.

مجیدنیا اظهارکرد: اما متاسفانه امسال باتوجه به مکاتبات زیاد امور مستمری های کشور اعلام داشته به دلیل تجمیع حقوق در مرکز امکان کسرحق بیمه عمر و حوادث استانی میسر نیست بر این اساس جای سئوال است که ایجاد کد جداگانه برای کسر از حقوق بیمه عمر و حوادث این استان چه هزینه ای ایجاد می شود که در این مورد همکاری لازم را ندارند.

وی افزود: دراین راستا از مدیرعامل سازمان تقاضاداریم نسبت به درخواست حدود 7 هزار بازنشسته و مستمری بگیران استان دستورات لازم راصادرتا پرداخت چندین ساله آنها خدشه دار نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز