خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان شمالی:

مخالفت جامعه کارگری با برخی از مفاد قانون کار در برنامه ششم

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۳۷۹

رئیس‌کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان‌شمالی با اشاره به مغایرت برنامه ششم دولت‌با برخی از مفادقانون‌کار وتامین اجتماعی گفت: جامعه کارگری با برخی از مفاد قانون کار در برنامه ششم مخالف است و از نمایندگان مجلس درخواست حمایت بیشتری در زمینه اصلاح قوانین را داریم.

به گزارش ایلنا، محمد صباغیان به لایحه پیشنهادی برنامه ششم دولت در خصوص مباحث قانون کار و تامین اجتماعی که مغایر با خواسته جامعه کارگری است اشاره کرد و گفت: از نمایندگان مجلس درخواست حمایت همه جانبه از حداقل حقوق کارگران که متاسفانه در این لایحه نادیده گرفته شده است را داریم .

وی در رابطه با لایحه های پیشنهادی برنامه ششم دولت به مجلس شورای اسلامی گفت:  اصلاح تبصره 24 لایحه و حذف بندهای یک و 2 و 8 مورد مطالبه کارگران است، چرا که از 17 سال پیش پاداش بازنشستگی یک ماه در سال بوده و حقوق بازنشستگی سال های متمادی است که معادل سال آخر است و تصویب تبصره فوق جفای بسیار زیادی در حق کارگر است که در آینده بازنشسته می شوند.

صباغیان شدیدا مخالفت خود و جامعه کارگری را از ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت اعلام کرد و گفت: منابع سازمان تامین اجتماعی از حق بیمه کارگران است و حق الناس است در حالی که دولت ها موظف به تخصیص بودجه سنواتی در بخش درمان هستند که باید به آحاد جامعه ( منجمله کارگران) خدمات رسانی شود که نه تنها این اتفاق نمی افتد بلکه دولت چشم به منابع سازمان در جهت تامین منابع بیمه سلامت  نیز هست که شدیدا مورد مخالف این قشر عظیم و زحمتکش است.

وی با بیان این که قانون کار باید جنبه حمایتی از نیروی کار را داشته باشد، اظهار کرد: در این راستا مشکلات تولید و صنعت ربطی به قانون کار نداشته وندارد. این بدان معناست که سهم مزد در قیمت تمام شده حداکثر 15 درصد است و دولت باید در 85 درصد دیگر که همانا قیمت مواد اولیه و هزینه های سربار است ورود کند نه اینکه حق کارگر را تضییع نماید.

صباغیان با اعلام این که شرایط مناطق آزاد تجاری منطبق با اقتصاد باز و آزاد ایران نیست، تصریح کرد: گسترش این مناطق باعث ظلم بیشتر به کارگر و بهره کشی از نیروی کار می شود که این امر به نابودی کار منجر خواهد شد که شدیدا مورد مخالف تشکل های کارگری است.

وی در ادامه گسترش اشتغال به صورت استاد- شاگردی یعنی خداحافظی با قانون کار و تامین اجتماعی و بی پناهی کارگران دانست وگفت: لازم است دولت در نحوه عملکرد سازمان فنی و حرفه ای تجدید نظر کند (مثلا ساعت آموزش فعلی برای انجام کار ناکافی است و نیروی کار مهارت دیده در عمل اثر بخش نیست).

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان خراسان شمالی با بیان این که ماده 191 قانون کار (کارگاه های کمتر از 10 نفرکارگر) باعث محرومیت کارگران بیشماری از حمایت قانون کار و تامین اجتماعی شده است ، اظهار کرد:  گسترش آن به هیچ عنوان به مصلحت نبوده و درخواست اصلاحیه ماده فوق نیز مدنظر است.

وی تولید شغل به صورت نیروی کار آموز با معافیت دادن حق بیمه سهم کارفرمایان، ظلم در حق صندوق بازنشستگی کارگران و تعطیلی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد که شدیدا مورد مخالف جامعه کارگری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز