خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استانداری خراسان شمالی:

تمام طرح‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار دارد

معاون اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: بررسی سه طرح مهم در این استان که عبارتند از برنامه جامع کارآفرینی، شمش آلومینای جاجرم وتوسعه کشت گیاهان دارویی در اولویت قرار دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود دلپسند در نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار داشت: طرح برنامه جامع کارآفرینی که در این ستاد مورد تصویب قرار گرفت بر مبنای آن  فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و حتی دبیرستانی می‌توانند در این طرح مهارت‌های لازم و حتی مهارت مدیریتی را کسب کنند لذا تمام ادارات باید توجه جدی به این طرح داشته باشند.

وی ادامه داد: طرح تکمیل و راه‌اندازی شمش آلومینای جاجرم نیز از طرح‌های بسیار مهم اقتصاد مقاومتی و در مسیر اشتغالزایی محسوب می‌شود که دارای ارزش افزوده بالایی است که این طرح حداکثر تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

دلپسند در ارتباط با طرح دیگر تصویب شده در این جلسه( طرح توسعه کشت گیاهان دارویی) نیز اظهار داشت: خراسان شمالی به لحاظ جغرافیایی از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گیاهان دارویی برخوردار است که می‌تواند ارزش افزوده بالایی را برای استان به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: باید فرهنگ کشت گیاهان دارویی توسعه و مردم نیز با آن آشنا شوند.

دلپسند افزود: همچنین طرح افزایش فرآورده‌ها و کاهش ضایعات در تولید محصولات کشاورزی نیز مورد تصویب قرار گرفت که این طرح باید متناسب با اهداف دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم پیش برود.

کد خبر : ۴۰۸۹۱۵