خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین‌اجتماعی:

نگذاشتیم تامین‌اجتماعی حیات‌خلوت هیچ شخص، نهاد یا گروهی باشد

عبدالرحمن تاج‌الدین گفت: تلاش کردیم سازمان تامین‌اجتماعی حیات خلوت هیچ شخص، نهاد یا گروهی نباشد.

به گزارش ایلنا،  معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در آیین افتتاح رسمی ساختمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و تاکیدات مقام عالی وزارت و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در راستای توسعه متوازن و عدالت محور و تاکید بر مناطق استان‌های کمتر توسعه یافته  اقداماتی که در خور شان وعزت بیمه‌شدگان تامین اجتماعی باشد انجام گرفته است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در دوره مدیریت جدید تلاش داشته و دارد در راستای ایجاد امنیت و آرامش و تولید امنیت اجتماعی برای جامعه مخاطب خود که از بیش از نیم میلیون جمعیت کشور هستند فضای مناسب برای دسترسی آسان ترتوام با حفظ کرامت و شان مخاطبین را فراهم کنند.

تاج‌الدین اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی امروز افتخار می‌کند علی‌رغم تمام تنگناها و مشکلات عدیده‌ای که در کشور وجود داشته و دارد اما امروز جامعه بزرگی از مستمری‌بگیران و بازنشستگان خود را به ظرفیت بیش 5 میلیون نفر همه ماهه بدون یک روز تاخیرپرداخت حقوق مستمری داشته باشد.

وی افزود: همچنین این سازمان افتخار می‌کند امروز در عرصه‌های بیمه‌ای  و درمانی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در ارتقای فضاهای درمانی و بیمه‌ای به منظور بهبود مستمرارائه خدمت می‌کند.

تاج‌الدین در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به قانون الزام درمان که مجلس شورای اسلامی  مصوب کرده میسر نیست برنامه تجیمع بیمه‌ها صورت گیرد. هنر سازمان تامین‌اجتماعی یکپارچگی سازمان است. سازمان متشکل از بخش بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی که مجموع بهم پیوسته می‌تواند ادعای خدمت داشته باشد و اگر وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در کشور وجود دارد وظیفه حاکمیتی دارد. وظیفه دارد درمان تک‌تک شهروندان کشور را به عهده داشته باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی متذکر شد: ما اعتقاد داریم سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان منسجم است و بخش درمان جزو لاینفک و جداناپذیر درمان است. سازمان تامین اجتماعی تلاش کرده در دوره اخیر با حداکثر ظرفیت خود در راستای بهبود عرصه درمان نظام ناوگان ترابری  آمبولانس کشور را تجهیز کند

وی تاکید کرد: سال گذشته بیش از 100 و چند دستگاه آمبولانس با عالی‌ترین تجیهزات مد روز برای تمام بیمارستان‌های درمانی ارسال کردیم

تاج‌الدین ادامه داد: افتخار می‌کنیم در عرصه بیمه‌ای تلاش کردیم راه و زمینه را برای مشترکان خود فراهم کنیم و به معنای واقعی با اعتقاد به این امر که شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی یعنی جامعه کارگران، کارفرمایان به عنوان صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند. تلاش کردیم با استفاده از فناوری‌های روز و اینترنتی‌کردن خدمات سازمان تامین‌اجتماعی بتوانیم گسترش خدمات خود را در عرصه بیمه‌ای فراهم کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در ادامه افزود: امروز افتخار می‌کنیم حذف دفترچه‌های تامین‌اجتماعی به عنوان پایلوت و زمینه آغازین آن در تهران آغاز شده و درآینده نه‌چندان دور در سراسر کشور بتوانیم به منصه ظهور و بروز برسانیم.

وی افزود: در سازمان تامین اجتماعی تجهیز منابع علی‌رغم مشکلات و مسائل اقتصادی دولت که در مجلس وجود دارد هر ماه بیش از 5 هزار و 200 میلیارد تومان  تجهیز منابع و توزیع منابع می‌کند. سازمان تامین‌اجتماعی به عنوان عظیم‌ترین  سازمان بیمه‌ای کشور که هر اقدام و عمل آن تاثیرگذار است در عرصه ملی اقدامات و خدمات خود را بهینه کند و در راستای تدابیر دولت تدبیر و امید به پیش ببرد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی متذکر شد: سازمان تامین‌اجتماعی اگر در گذشته محل چالش قوا بود و متاسفانه آنچه قربانی شد منافع سازمان تامین‌اجتماعی بود که شاهد بودید 3 بار اساسنامه این سازمان تغییر یافت برای اینکه یک شخص مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی بماند.

وی اذعان کرد: سازمان تامین‌اجتماعی در طول 8 سال دولت قبل 8 بار مدیرعامل عوض کرد درحالی‌که می‌دانید سازمانی با این گستردگی و عظمت وقتی با چنین سیاست‌های متاسفانه بدون کارشناسی مواجه می‌شد چه وضعیتی داشته است. امروز افتخار می‌کنیم در دولت تدبیر و امید با سیاست‌های منطقی و معقول حول محورهای برنامه‌ریزی شده توانسته اقدامات در خور و شأن اجرا کند.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی افزود:  امروز با عالی‌ترین سطح تعامل با مجلس شورای اسلامی با قوه‌مققنه، با دولت به عنوان قوه‌مجریه و مقامات قضایی قوه‌قضاییه در حال تعامل و پیشبرد اهداف خود است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز تلاش کردیم از تمام نگاه‌های حزبی، گروهی و جناحی و فامیلی بدور باشیم و تلاش کردیم امروز این سازمان حیات خلوت هیچ شخص و نهاد و گروهی نباشد و تمام مسائل تامین‌اجتماعی حول مسائل کارشناسی و علمی و استفاده از تجربیات پیش ببریم.

کد خبر : ۴۰۵۰۳۱