خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ورود افراد غیربیمه‌ای به سازمان تامین اجتماعی ضایع شدن حقوق بیمه شدگان است

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۵۵۹

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان این که منابع سازمان متعلق به افرادی است که مشارکت پایدار در منابع سازمان دارند، گفت: ورود افراد غیر بیمه‌ای باعث ضایع شدن حق الناس و بیمه شدگان می شود.

سید احمد سیدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در بجنورد، یکی از شاخص‌های جوامع توسعه یافته و پیشرفته در کشور را ضریب پوشش بیمه ای دانست وافزود: هر چه ضریب پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی افزایش یابد سازمان توانمند خواهد شد.

وی اظهارکرد: مشمولین سازمان تامین اجتماعی افرادی از جامعه هستند که توانایی کار، فعالیت و کسب درآمد در جامعه دارند و برای تامین منابع در سازمان مشارکت پایدار دارند.

سیدی به نقش سازمان تامین اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: سازمان تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و توسعه عدالت اجتماعی و توسعه امنیت اجتماعی دارد.

وی اظهارکرد: هرگونه هزینه کرد از منابع سازمان تامین اجتماعی با نگاه و نگرش حمایتی نه بیمه ای منجر به این می شود که افراد غیر که در تامین منابع سازمان مشارکت پایدار ندارند وارد شوند و باعث ضایع شدن حق الناس شود چرا که منابع سازمان متعلق به بیمه شدگان است.

وی دریافت مطالبات از دولت را یکی از اصلی ماموریت های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: بیش از 100 هزار میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی از دولت طلب دارد.

وی اظهارکرد: با توجه به شرایط سازوکاری که در جامعه حاکم است رشد اقتصادی غیر اشتغالزا و رشد اقتصادی ضعیف و کسب و کار ضعیفی که در جامعه وجود داشته اکثر وردی های سازمان رو به کاهش است.

سیدی افزود: در حالی که افزایش تعداد مستمری بگیران، بازنشستگان، مقرری بیگران، بازماندگان و فوتی ها درحال افزایش است و این باعث شده منابع و مصارف سازمان را با چالش مواجه شود.

وی بیان کرد: با همه این مشکلات سازمان تامین اجتماعی تمام تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت خود را بدون حتی یک روز تاخیر انجام داده است.

وی کل هزینه های تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت سازمان تامین اجتماعی کشور به صورت ماهیانه 5 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در استان خراسان شمالی چیزی حدود 11 هزار و 500 مستمری بگیر وجود دارد که فقط تعهدات بازنشستگی و مستمری بگیران آن ماهیانه در سال 95 بیش از 13 میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته 145 میلیارد تومان حقوق مستمری بازنشستگی، کارافتادگی و... ازسوی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی پرداخت شده است.

انتهای پیام/
برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز