خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

فرار بیمه‌ای به علت نبود اراده در بخش کارگری اتفاق می‌افتد

کد خبر : ۳۷۷۱۰۳

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان این که بخشی از مطالبات اجتماعی به خصوص مطالبات بیمه های اجتماعی به خود کارگران برمی‌گردد، گفت: فرار بیمه ای به علت نبود اراده در بخش کارگری اتفاق می افتد.

سید احمد سیدی به تعداد کم بازرسان اداره کل تامین اجتماعی استان اشاره کرد و در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بجنورد، اظهار کرد: بر این اساس تامین اجتماعی قادر به شناسایی تمام کارگاه ها جهت بازرسی نیست چرا که همه کارگاه ها در دید شهروندان فعالیت نمی کنند که بازرسان از وجود این کارگاه‌ها مطلع شوند متاسفانه کارگاه های حاشیه شهر و زیرزمینی  و بدون مجوز و سوداگری در استان بسیار زیاد شده که از حیطه بازرسی سازمان تامین اجتماعی خارج است.

سیدی در رابطه باعلت همکاری نکردن کارفرمایان در موضوع بیمه تامین اجتماعی نیز گفت: در این زمینه متاسفانه کارفرمایان با نقش و جایگاه سازمان درجامعه در راستای حمایت اشتغال وحتی حمایت از کارفرمایان آگاهی ندارند.

وی آگاهی کارفرمایان به منظور همکاری با سازمان تامین اجتماعی را بخشی از وظایف این سازمان دانست وگفت: سازمان تامین اجتماعی این آگاهی را در خصوص نحوه رد لیست حق بیمه خود و کارگران از طریق تلفن گویا 142، مرکز مشاوره و روابط عمومی در سراسر کشور انجام می دهد.

وی با بیان این که بهرحال بخشی از مطالبات اجتماعی به خصوص مطالبات بیمه‌های اجتماعی مسئولیت آن به خود کارگران برمی گردد،گفت: فرار بیمه ای به علت نبود اراده در بخش کارگری اتفاق می افتد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل وضعیت کمبود اشتغال در جامعه کارگران برای انجام کار و مشارکت در کار با کارفرما و صاحبان سرمایه تحت هر شرایطی بدون بیمه و دستمزدهای پایین  کار را می پذیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز