خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بیمه‌های مکمل مانع ارائه خدمات درمان رایگان تامین اجتماعی به بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۵۹۳

رئیس‌کانون بازنشستگان‌تامین‌اجتماعی‌خراسان شمالی با تاکید بر این که تامین اجتماعی ملزم به تامین درمان بازنشستگان است، گفت: متاسفانه سازمان با عناوین مختلف چون بیمه‌های مکمل از ارائه خدمات درمان رایگان به این قشر طرفه می رود.

رمضان مجیدنیا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بجنورد، بزرگترین مشکل جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی را تامین معاش زندگی آنها دانست، گفت: بسیاری از بازنشستگان با 30 سال خدمت حداقل حقوق 700 تا 800 هزار تومان دریافت می کنند که با توجه به تورم‌های موجود کشور کفاف تامین معاش زندگی آنها را هم نمی‌دهد.

وی به 6 کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این تعداد کانون 11 هزار نفر بازنشسته در سطح استان عضو دارد.

مجیدنیا با بیان این که بعد از بازنشستگی تمام مشکلات این قشر به سمت کانون‌ها سوق داده می شود، اظهار کرد: در حالی که تامین اجتماعی ملزم به تامین درمان بازنشستگان است با عناوین مختلف از ارائه خدمات درمان رایگان به این قشر طرفه می روند.

وی افزود: این شرایط بازنشستگان را با بیمه‌های مکمل روبرو می‌کند  و کانون ها مجبور می شوند قراردادهای سوری با این بیمه ها منعقد کنند که بیمه بازنشستگان را تامین کنند و بابت این امر مبالغی را ماهانه از حقوق بازنشستگان کسر می کنند در حالی که وظیفه آنها درمان رایگان بازنشستگان است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی در ادامه به متقاضیان بیشمار بازنشستگان تامین اجتماعی استان برای دریافت وام بازنشستگی اشاره کرد وگفت: وام 2 میلیون تومانی بازنشستگان با توجه به درخواست بالای این قشر جوابگو نیست.

وی خواستار افزایش سهمیه وام بازنشستگان تامین اجتماعی استان شد و از مقامات ارشد استانی و مسئولان ذی ربط خواست در راستای افزایش سهمیه وام بازنشستگان با بانک ها رایزنی کنند تا سهمیه قابل توجهی به این قشر تخصیص یابد تا بخشی از مشکلات جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی استان مرتفع شود.

مجیدنیا به وجود 2 میلیون و 800 هزار بازنشسته تامین اجتماعی درکل کشور اشاره کرد و همچنین از مسئولان‌مرتبط‌استانی خواست در راستای آسایش و رفاه بیشتر خانواده‌های بازنشستگان استراحتگاه‌های ویژه برای این قشر در ایام تعطیلات و یا غیر تعطیلات و پیک مسافرتی برای بازنشستگان مهیا کنند.

انتهای پیام/
برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز