خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان‌شمالی؛

شوراهای استان جایگاه خود را تقویت کنند/ شوراها نباید به سمت حاشیه‌سازی بروند

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۰۷۹

استاندار خراسان‌شمالی گفت: تقویت نقش و جایگاه شوراهای استان برای توسعه استان الزامی است.

به گزارش ایلنا، سید علی‌اکبر پرویزی در دیدار با اعضای شورای استان اظهار داشت: تقویت جایگاه شوراهای استان موجب تبادل‌نظر و اتخاذ تصمیمات مهمی برای توسعه و پیشرفت استان خواهد شد.

وی ادامه داد: شوراها باید دنبال تقویت جایگاه خود بوده تا بتوانند مسائل و مشکلات اساسی مردم را حل کنند و مهم‌تر آنکه نباید شوراها به سمت حاشیه‌سازی بروند بلکه کارهای ارزشمند را سرلوحه کار خود قرار دهند.

استاندار خراسان‌شمالی خطاب به اعضای شورای‌استان افزود:قانون شهرداری‌ها و شوراها در حال اصلاح است، بنابراین می‌توانید پیشنهادات خود را ارایه داده تا قانون مناسبی به تصویب برسد.

پرویزی به گوشه‌ای از اقدامات مهم دولت‌یازدهم در استان اشاره کرد و افزود: درباره دوبانده کردن محور بجنورد به جنگل‌گلستان در 2 سال اخیر اقدامات و پیشرفت‌های بسیار خوبی صورت گرفته که امیدواریم تا چند ماه آینده 20 کیلومتر دیگر از این جاده زیر بار ترافیک قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم تنگناهای مالی دولت در دو سال گذشته اعتبارات قابل‌توجهی در بحث آسفالت راه‌های روستایی، گازرسانی و مدارس خشتی و گلی  به استان اختصاص داده شده که موجب پیشرفت‌های خوب و قابل‌توجهی شده است.

پرویزی با بیان اینکه که فعال‌کردن شوراهای بخش و شهرستان‌ها از وظایف شوراهای استان است، گفت: شوراها می‌توانند با تفاهم و تعامل مشکلات را حل کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که در حد توان دولت باید انتظار برآورده شدن خواسته‌ها را داشت و شرایط کشور را نیز در نظر بگیرند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر شوراهای استان می‌توانند روستاهای خاص با جاذبه‌های گردشگری را به گردشگران خارجی معرفی کنند تا ضمن برخورداری از حمایت‌های استانداری و دهیاری‌ها از این فرصت برای توسعه، پیشرفت و آبادانی بیشتر روستاها بهره ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز