خبرگزاری کار ایران

در کارگاه آموزشی عنوان شد:

اقتصاد مقاومتی با اصلاح فرهنگ مصرف بیمه‌ای محقق می‌شود

کد خبر : ۳۲۶۶۰۲

سرپرست تامین اجتماعی خراسان شمالی بحث اقتصاد مقاومتی تاکید بر اصلاح الگوی مصرف بیمه ای، فرهنگ سازی، بومی و مردمی کردن اقتصاد و توسعه و تحول تولید در اقتصاد کشور را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، سید احمد سیدی، در کارگاه آموزشی گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی که در محل  دانشگاه دولتی بجنورد برگزار شد، اقتصاد مقاومتی را نوعی اقتصادی اسلامی دانست و گفت: این اقتصاد تمام مقوله‌های مادی، معیشتی و معنویت را در بر می‌گیرد.

سیدی با تاکید بر اهمیت  اقتصاد مقاومتی  در کشور افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ مصرف بیمه‌ای را اصلاح کنیم.

وی اظهار کرد: بحث اقتصاد مقاومتی تاکید بر اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ‌سازی، بومی و مردمی کردن اقتصاد به دنبال ایجاد فضای کسب و کار سالم، توسعه و تحول تولید در اقتصاد کشور دارد.

سیدی یکی از شاخص‌های جوامع پیشرفته را ضریب نفوذ بیمه‌ای دانست و متذکر شد: استاندارد ضریب نفوذ بیمه‌ای در کشور 42 درصد است.

وی ادامه داد: این در حالی است که ضریب نفوذ بیمه‌ای در استان خراسان‌شمالی حدود 38 درصد جمعیت کل استان است که از استاندارد کشوری 4 درصد عقب هستیم.

سیدی یکی از دلایل اصلی پایین‌بودن ضریب نفوذ پایین بیمه‌ای در استان اشتغال پایین نسبت به استان‌ها دیگر اعلام کرد.

وی افزود: همچنین استان خراسان‌شمالی تنها استانی است در کشور که 49 درصد جمعیت استان روستایی و 51 درصد جمعیت شهری هستند. این درحالی است که علاوه بر 51 درصد جمعیت شهری استان 20 درصد آن حاشیه‌نشین هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز