خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری:

اگرمعروف‌ها گسترش یابد، منکرها از بین می‌روند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۸۶۳

در مرحله زبانی نیز فرد مسلمان با گفتن جمله‌ای، مخاطب خود را به کار خوبی تشویق و وادار و یا با گفتن جمله‌ای او را از کاری نادرست باز می‌دارد.

محمود دلپسند در جلسه شورای اداری استان به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: در قرآن کریم، دیدگاه ائمه و معصومین، قانون اساسی و بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به موضوع امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تکلیف دینی و فریضه‌ای مذهبی و اجتماعی است، تصریح کرد: هدف این فریضه الهی در واقع طلب خیر برای جامعه و مردم و پرهیز از هر چیزی است که منجر به سلب آرامش جامعه شود.

دلپسند مراحل امر به معروف و نهی از منکر را قلبی، زبانی و عملی عنوان کرد و اظهار داشت: در مرحله قلبی مومن با دیدن کار خوبی که توسط دیگران انجام می‌شود، خوشحال شده و شادمانی از چهره او نمایان می‌شود وبا مشاهده کار ناروایی، در دل و درون خود اندوهگین شده و ناراحتی در چهره او خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: در مرحله زبانی نیز فرد مسلمان با گفتن جمله‌ای، مخاطب خود را به کار خوبی تشویق و وادار و یا با گفتن جمله‌ای او را از کاری نادرست باز می‌دارد.

معاون ستاد احیای استان مرحله عملی را آخرین مرحله امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در این مرحله اگر با تذکر زبانی، معروف انجام نشد و یا فردی از کار زشت دست برنداشت باید عملا جلوی او را گرفت واو را به انجام کار خوب وادار کرد.

مهندس دلپسند افزود: چنانچه معروف‌ها در جامعه گسترش یابد، منکر‌ها از بین رفته و یا به حاشیه رانده می‌شوند.

نماز مهم‌ترین و موثر‌ترین معروف‌ها
وی یکی از مهم‌ترین و موثر‌ترین معروف‌ها را نماز عنوان کرد و تاکید کرد: نماز پرچم، علامت و نشانه اسلام و محور قبول تمامی اعمال دینی است و مدیران بایستی تلاش مضاعف و بیشتری در محیط‌های اداری جهت اقامه این فریضه الهی داشته باشند.

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: ضروری است دستگاه‌های متولی مساجد و مراکز رفاهی و بین راهی نواقص مربوط به نمازخانه‌ها را برطرف کنند.


افزایش تخصیص اعتبارت به۷۶ درصد
مهندس دلپسند همچنین گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید، تخصیص اعتبارات در سال جاری در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و مدیران دستگاه‌های اجرایی بایستی تلاش کنند تا سهم استان از اعتبارات ملی را افزایش دهند.

وی به آماری در این خصوص اشاره کرد و افزود: در مجموع شش ماه اول سال بیش از ۵۴ درصد اعتبارات تخصیص داده شده و این رقم در ۹ ماه به ۷۶ درصد خواهد رسید که این مساله وظیفه مدیران را در هزینه کردن این اعتبارات سنگین‌تر می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز