خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

پارلمان دانش آموزی خراسان شمالی تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۹۳

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در آیین انتخابات شورای‌های دانش آموزی، از تشکیل پارلمان دانش آموزی خراسان شمالی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دانش آموزان لازم است در تعیین سیاست‎ها و خط و مشی آموزش و پرورش خراسان شمالی نقش پر رنگی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از تشکیل پارلمان دانش آموزی خراسان شمالی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دانش آموزان لازم است در تعیین سیاست‌ها و خط و مشی آموزش و پرورش خراسان شمالی نقش پر رنگی داشته باشند.

به گزارش ایلنا سید محمد لنگری در آیین انتخابات شوراهای دانش آموزی استان گفت: امیدوارم افراد توانمند را در شوراهای دانش‌آموزی ببینیم و بتوانیم شوراهای دانش آموزی را به جایگاهی که برایش در نظر گرفته شده است برسانیم.

وی ادامه داد: امسال در نظر داریم در استان پارلمان دانش آموزی تشکیل دهیم و از هر شهرستان تعدادی دانش آموز منتخب به پارلمان راه پیدا خواهند کرد.

لنگری افزود: اساس نامه پارلمان توسط معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل در دست تنظیم است و امیدواریم هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد.

لنگری ادامه داد: با توجه به شرایطی که ایجاد شده امسال قبولی ما در دانشگاهها از نظر کیفیت و کمیت رشد خوبی داشته است و این نشان می‌دهد که دانش آموزان ما ظرفیت بالایی دارند. پس با توجه به اینکه سیاست دولت این است که درصد معدل را در کنکور سراسری افزایش دهد سفارش می‌کنم که در جهت بالابردن معدل و کسب رتبه های ممتاز مدرسه تلاش کنید.

درادامه محمود ثمینی فرماندار بجنورد نیز گفت: تنها جایگاهی که تمرینی برای خود باوری و کشف توانایی‌های دانش آموزان است همین شوراهای دانش آموزی است، شوراهای دانش آموزی تمرین دموکراسی برای دانش آموزانی است که در آینده می‌خواهند وارد عرصه‌های اجتماعی و سیاسی شوند و باید قانونمندی و احترام به قانون را تمرین کنند.

در پایان جلسه دانش آموزان به ترتیب رأی‌های خود را جهت انتخاب اعضای شورای دانش آموزی منتخب خود به صندوق‌های رأی انداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز