خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

آمار گرایش جوانان و نوجوانان به سمت آسیب های اجتماعی نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۱۷۲

خودسانسوری و نپرداختن به حقایق نه تنها باعثکم شدن آسیب‌های نمی‌شود بلکه باعثناآگاهی جامعه از عواقب عدم توجه به این امر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، آمارهای گرایش جوانان و نوجوانان به سوی آسیب‌های اجتماعی را نگران کننده بیان کرد.

به گزارش ایلنا، سید محمد لنگری، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره دانش آموزی «نوجوان سالم» که با حضور دکترنادر منصورکیایی، مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در تالار حافظ شهرستان بجنورد برگزار شد، از آسیب‌های اجتماعی به عنوان مهم‌ترین نگرانی اساسی آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: این نگرانی آنقدر زیاد است که می‌بایست بیشترین توجهات را به آن داشت.

وی با اشاره به وجود آمارهای نگران کننده در گرایش جوانان و نوجوانان به سمت آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: خودسانسوری و نپرداختن به حقایق نه تنها باعثکم شدن آسیب‌های نمی‌شود بلکه باعثناآگاهی جامعه از عواقب عدم توجه به این امر می‌شود.

لنگری متذکر شد: باید آمار‌ها و آسیب‌ها را مدرسه به مدرسه براساس فراوانی موجود دقیق‌تر بررسی و شناسایی کرد و باتوجه به اولویت‌های هر مدرسه و شهر برنامه ریزی منسجمی در راستای حل این مشکل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند دراین راه موفق باشد، تصریح کرد: با توجه به فراوانی این آسیب‌ها، حل آن‌ها همکاری و همراهی دیگر نهاد‌ها را می‌طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، یادآور شد: باید به سمت و سویی برویم که در گام اول حل این مسئله، از درون خانواده‌ها وارد شویم و با هماهنگی نهادهای مرتبط اصلاحات را شروع و کارمشاوره و کمک‌های مالی را در صورت لزوم به جامعه هدف ارائه دهیم.

لنگری، متذکرشد: اگر می‌خواهیم در آینده جوانانی سالم، برومند، متدین و با اخلاق به جامعه تحویل دهیم، آموزش و پرورش تنها جایی است که می‌تواند این کار را از ابتدا انجام دهد و مسائل را برای دانش آموزان از‌‌ همان دوران ابتدایی تبیین کند.

وی لازمه انجام این کار را به وجود آوردن انقلابی در بحثآسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش دانست و گفت: متاسفانه تاحدودی به بیراهه رفته‌ایم و به جای توجه بیشتر به پیشگیری با صرف هزینه‌های کمتر، به سمت درمان با هزینه‌های گزاف توجه کرده‌ایم.

سلیمانیان، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این مراسم با تاکید بر داشتن نگاه ویژه در برنامه ریزی‌های عملیاتی، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر جامعه ما درگیر مواد مخدر شده است.

وی متذکر شد: هم اکنون شاهد هستیم که استفاده از مواد مخدر در بین سنین پایین باسواد و خانم‌ها بیشتر شده و این اقشار را بیش از پیش درگیر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: باید به بهداشت روانی، درونی، بیرونی و اجتماعی افراد به ویژه در سنین پایین‌تر توجه ویژه‌ای داشت و نباید هیجانی وارد عمل شویم.

سلیمانیان تاکیدکرد: حضور در مدرسه و ورود عملیاتی به بحثآسیب‌های اجتماعی به ما کمک می‌کند تا ضمن کسب آمار و اطلاعات حقیقی وارد میدان شویم و کارهای تاکتیکی را رصد کنیم.

حسین صحرانورد، رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به ارسال ۳۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم گفت: از این تعداد ۵۰ اثر دانش آموزان در بخش‌های مختلف نقاشی، عکس، نشریه دیواری، فیلم کوتاه و مقاله نویسی حائز کسب رتبه‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر اعلام شد.

وی بیان کرد: دانش آموزان بر‌تر اول تا سوم تا پایان اسفند امسال به مرحله کشوری معرفی می‌شوند تا در جشنواره کشوری نوجوان سالم که اردیبهشت ماه ۹۳ برگزار می‌شود،

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز