خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار صورت گرفت؛

انتخاب امیر شهلا به عنوان رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۶۵۷

در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی خراسان رضوی امیر شهلا برای یک دوره یکساله به عنوان رئیس شورای اسلامی استان انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، با برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی خراسان رضوی امیر شهلا با 21 رای از 28 رای نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان های استان برای یک دوره یکساله به عنوان رئیس شورای اسلامی استان انتخاب شد.

گفتنی است؛ سعید برزویی، رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار، به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی استان و حسین احمدپور و احمد فرودی روسای شوراهای اسلامی شهرستان های رشتخوار و کلات به ترتیب به عنوان منشی اول و دوم هیات رئیسه شورای پنجم استان انتخاب شدند.

پس از تعیین هیات رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی خراسان رضوی، انتخابات تعیین نمایندگان استان در شورای عالی استان ها آغاز شد که از میان 12 نامزد، امیر شهلا با 18 رای و اکثریت آرا، به عنوان نماینده در شورای عالی استان ها به مدت چهار سال انتخاب شد.

انتخابات مجدد بین چهار نامزد دارای بیشترین رای در دور قبل برگزار شد که سید حسین علوی نسب و علی محمد اللهیاری به ترتیب با 15 و 13 رای به همراه امیر شهلا به عنوان سه نمانیده استان در شورای عالی استان ها انتخاب شدند.

در این انتخابات که توسط هیات رئیسه سنی جلسه برگزار شد، حجت الاسلام سید جابر هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهرستان مه ولات، نامزد دیگر این انتخابات بود که هفت رای به دست آورد.

علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: یکی از بزرگترین رسالت های شورای اسلامی استان توجه به توزیع عدالت و در نظر داشتن نیازهای همه گوشه و کنار استان است.

وی افزود: نمایندگان شورا باید فارغ از دیدگاه مدیریت تک بعدی به توزیع عادلانه امکانات در حوزه های عمرانی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی توجه کنند.

وی گفت: اعضای شوراها و شهرداران باید از نگاه تک بعدی به مسائل و مشکلات پرهیز کرده و با تعامل و جامع نگری در پی رفع آن باشند.

رشیدیان اضافه کرد: یک تصمیم نابجا می تواند یک مساله کوچک را به بحران امنیتی تبدیل کند لذا باید شوراها به همه جوانب حوزه خود و به تمامی زوایای زندگی مردم توجه کرده و به دنبال راهکار باشند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی بر لزوم خط کشی میان ملت تاکید دارند و می خواهند مردم را مقابل هم قرار دهند اما امروز این نگاه نمی تواند برای ملت کارگشا باشد، نگاهی می تواند برای مردم کار کند که بتواند گفت و گو و تعامل را در بین مردم و دستگاهها برقرار سازد.

استاندار خراسان رضوی افزود: اگر امروز نجوای خواسته های مردم را نشنویم بعدها مجبوریم فریادهایشان را بشنویم ، لذا باید تا حدی که در توانمان است همراه با صداقت و عدالت و بدون وعده های دروغین به مطالبات مردم رسیدگی کنیم.

رشیدیان بیان داشت: حرکت ما باید با رعایت اولویتها، مسائل، مزیتها، مقدورات و امکانات استان مطابق باشد، قرار نیست وعده های خلاف داده و بگوییم ما که در آینده نیستیم تا به آن مطالبات جواب دهیم.

وی شوراها را بر اساس آیات قرآن، سنت پیامبر و قوانین کشور از الزامی ترین ابزارها برای مشارکت مردم در اداره امور کشور عنوان و اظهار کرد: وجود جوانان به دلیل جسارت، انگیزه، انرژی و ایده های خوب در کنار افراد مجرب می تواند موتور محرکه پیشبرد اهداف شورای استان باشد.

رشیدیان با اشاره به اینکه بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند، تاکید کرد: خوشحال می شدیم که از خواهران نیز در این شورا حضور داشته باشند اما ملاک رای نمایندگان است.

وی بر آمادگی کامل دولت برای همکاری با شوراهای شهر و روستا در رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: نیازمند مشارکت بخش خصوصی برای رفع مشکلات هستیم، نمی توان بر روی بودجه دولتی تکیه کرد. یکی از دلایلی جدایی بودجه شهرداری و دهیاری ها از بودجه دولت، ایجاد منابع جدید با کمک بخش خصوصی است.

امیر شهلا رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تمرکز زدایی اولویت کاری اینجانب است و همه تلاش خود را برای توزیع عادلانه امکانات در همه مناطق بویژه مناطق پیرامونی بکار می بندم لذا محوریت برنامه اینجابت نگاه توسعه ای به شهرهای کوچک و دور از مرکز است.

وی افزد: تا زمانی که همه امکانات در مرکز استان و شهرستان توزیع شود با سیل حاشیه نشینی روبرو هستیم لذا با ایجاد رونق اقتصادی و فرهنگی در شهرهای کوچک می توان از مهاجرت بی رویه به شهرهای بزرگ جلوگیری کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: شورای اسلامی باید به قول حضرت امام خمینی(ره) در هر مکانی، منطقه خودش را اداره کند که از این کلام برمی آید این شورا باید دارای قدرت و توانایی تصمیم گیری در استان باشد.

رضا شیران خراسانی افزود: مطابق با اصول قانون اساسی، به منظور پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و با توجه به مقتضیات هر منطقه و محل، شورای مربوطه باید برای آن تصمیم گیری کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: همه کارشناسان نرخ بهره وری در کشور را کم می دانند و یکی از دلایل آنرا در نظر نگرفتن مزیت‌های نسبی سرزمینی اعلام می کنند، لذا نخبگان محلی و نمایندگان مردم در شوراها می توانند بهترین تصمیم گیران محلی برای افزایش بهره وری از مزیت‌های نسبی محلی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز