خبرگزاری کار ایران

نشست اجرایی تفاهم نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و اتاق بازرگانی

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۷۷۴

رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع، ‌معادن و کشاورزی ایران و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بر اجرایی شدن مطلوب تفاهم نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و اتاق بازرگانی ایران تأکید کردند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین شافعی در این نشست، اظهار کرد: با اجرایی شدن تفاهم نامه زمینه همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع دو چندان خواهد شد و دوطرف باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

وی افزود: ابتدا باید اولویت های هر بخش که احصا شده برنامه ریزی شود تا به یک رشد و توسعه اقتصادی مطلوبی دست یابیم.

شافعی ادامه داد: اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در سراسر کشور و شهرک‌های صنعتی می توانند با اجرای مطلوب تفاهم نامه رشد و روند اقتصادی را در هر منطقه تسریع بخشند.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف ایجاد و توسعه بازارهای صادراتی برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است تا به بازارهای جدید خارجی ورود پیدا کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع، ‌معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: تمام برنامه های اتاق ایران بر مبنای تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه اقتصاد مقاومتی انجام و طبق برنامه اجرا خواهد شد.

در ادامه مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صادرات کالاهای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط روز افزون شده و با اجرایی شدن این تفاهم نامه در صدد هستیم حوزه صادرات کالاهای صنایع کوچک به بازارهای بیشتر بین المللی بیش از پیش شود تا واحدها توانمندتر از گذشته شوند.

وی افزود: با تعامل و همفکری اتاق خراسان رضوی در پی افزایش همکاری بیشتر با بخش خصوصی هستیم تا با کمک هم توانمندی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط بیشتر شود.

مهدی زاده مقدم با اشاره به دیگر اهداف این تفاهم نامه اشاره و بیان داشت: ارتقای همکاری‌های دو طرف در زمینه‌های مختلف آموزش، توسعه خوشه های صنعتی و عارضه یابی بنگاه های اقتصادی از دیگر اهداف است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی باید در تصمیم گیری های خود در خصوص صادرات با مشاوران شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی خراسان رضوی همفکری و تصمیم نهای خود را اتخاذ کنند تا در این زمینه به مشکلی بر نخورند و روند صادرات آنها با دقت انجام شود.

 در خصوص استفاده حداکثری از نظام مبادلات پیمانکاری فرعی در جهت تامین نیازهای پیمانکاران اصلی و تهیه طرح های توجیهی اقتصادی برای جذب سرمایه گذار خارجی بحث و تبادل نظر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز