خبرگزاری کار ایران

اصولی مطرح کرد:

برنامه‌های جدی برای هوشمندسازی شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۳۵۳

منتخب پنجمین دوره شورای‌شهر مشهد گفت: هوشمند سازی مشهد به عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های ما در شورای‌شهر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، احسان اصولی در همایش سالگرد تاسیس استارت‌‌آپ شبکه‌اجتماعی پروفایل اظهار کرد: از موضوعاتی که می‌تواند این شهر را در سطح ملی و حتی بین‌المللی مطرح کند و جایگاه آن را ترفیع ببخشد استفاده از فناوری اطلاعات است که قطعا برای آن برنامه‌های جدی تدوین می‌کنیم و به همین منظور شاید بخش IT شهر مشهد را یکی از مهمترین بخش‌های مدیریت‌شهری تلقی کنیم و از برنامه‌هایی که از شهرداران پیشنهادی دریافت کرده‌ایم به این حوزه بسیار توجه شده است.

وی با بیان اینکه 29 اردیبهشت‌ماه، شما مردم عزیز با رای‌تان در انتخابات شورای‌شهر تغییری عظیمی ایجاد کردید، افزود: مردم با شعار ایجاد شهری پرنشاط و پویا به منتخبان لیست امید رای دادند که یکی از راهبردها و کلیدی‌ترین محورهای تحقق این شعارها ایجاد و حمایت از کارآفرینان و نوآوری‌هایی از این دست است.

این منتخب شورای‌‌شهر مشهد با اشاره به سالگرد تاسیس یک استارت‌آپ نو و بدیع در مشهد، گفت: بی‌تردید با وجود ظرفیت‌های قابل‌توجه درون شهر مشهد به‌دلیل وجود بانک اطلاعاتی مفصلی که در ابعاد متخلف شهری داریم می‌توانیم این بانک اطلاعاتی را در راستای حمایت از کارآفرینان حوزه‌ IT مبنای استفاده و مواد اولیه‌ شکل‌دادن و تحقق استارت‌آپ‌های بیشتر قرار دهیم که زمینه نشاط و کارآفرینی را در شهر ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه تحولات موثری در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی، ترافیک و آلودگی هوا با استفاده از استارت‌آپ‌ها ایجاد شده، گفت: به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل شهری شاهد هستیم یک استارت‌آپی در تهران کار خود را شروع می‌کند که در کیفیت، هزینه و جلب مشتری تحولی ایجاد می‌کند که شوک بزرگی را به بخشی از فعالیت های سنتی وارد می کند.

اصولی ادامه داد: در حال حاضر دامنه این استارتاپ به مشهد نیز سرایت کرده و در آینده‌ای نزدیک به سطحی از کیفیت و سرعت عمل دست پیدا خواهند کرد که قابل تصور نخواهد بود و حوزه‌های دیگری نیز در مدیریت شهری وجود دارد که آماده استفاده از نوآوری و ایده‌های شما در این زمینه است و شورای‌شهر به منظور هدایت و حفظ منافع شما به این امر کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: پبیشنهاد می‌کنم با همکاری یکدیگر سندیکایی را شکل دهید و زبان گویا مجموعه‌تان با شورای شهر باشید و مطمئن هستیم آینده این شهر و کشور در حوزه IT تعیین می‌شود و امیدواریم به نحو مقتضی از آن بهره ببریم.

کوچک شروع کنیم و بزرگ فکر کنیم

در ادامه سعید بی‌درنگ، موسس شبکه اجتماعی پروفایل با بیان اینکه سرویس اجتماعی پروفایل یک سال پیش شروع به کار کرد، افزود: در این کار قدم به قدم به وسیله بازخوردهایی که از کاربران دریافت کردیم به ما کمک کرد تا سرویس‌مان را توسعه دهیم.

وی افزود: ابتدا یک کارت‌ویزیت کوچک داشتیم که بر اساس این بازخوردها، چشم اندازمان را توسعه دادیم.

این فعال عرصه استارتاپ‌ها گفت: یکی از مزیت‌هایی که شروع استارت‌آپ با محصولات کوچک دارد این است که از ابتدا می‌توانید با مخاطب ارتباط قرار بگیرید و ما در شبکه اجتماعی پروفایل آن را به عینه ثابت کردیم.

بی درنگ با اشاره به اینکه ما در این کار همیشه به داشتن نقشه‌راه بزرگ کنار ارزش‌هایی کلیدی که تعریف کرده بودیم اعتقاد داشتیم، گفت: یکی از این ارزش‌ها مینیمال بودن کار و ایجاد تجربه کاربری خوب بوده است. تک‌تک این بازخوردها طبق این ارزش‌ها بدست آمد و تلاش‌مان این است که شبکه‌اجتماعی پروفایل برای تمامی ایرانیان قابل استفاده باشد.

وی ادامه داد: امروز می‌توان برنامه پروفایل را از ios و اندروید دریافت کرد و یکی از نکته‌های مهم چشم‌انداز پروفایل به عنوان بستری برای تمامی سرویس‌ها یا همان Platformi است که بتواند به غیر از شبکه‌اجتماعی در زمینه‌های مختلف فعالیت کند.

موسس شبکه اجتماعی پروفایل اظهار کرد: شما می‌توانید از طریق Domains پروفایل دامنه مورد نظر خودتان را تهیه، منتشر و سرویس کارت‌ویزیت را دریافت کنید و از آنجایی که امروزه اکثرا با شبکه‌های اجتماعی‌شان خود را معرفی می‌کنند می‌توانند از این کارت‌ویزیت‌ها استفاده کنند.

وی درباره سرویس بعدی شبکه اجتماعی پروفایل گفت: ما در حال حرکت به این سمت و سو هستیم که سرویس برای کسب و کار ایجاد کنیم. برای مثال می‌توانید پروفایل شبکه اجتماعی برای کارتان داشته باشید و در کنار آن کارت ویزیت‌تان و روزمه‌تان را یادداشت کنید و امرزوه این امکانات نیز برای کسب و کارها نیز فراهم شده است.

بی‌درنگ افزود: سرویس ارزشمند دیگر برای برنامه نویسان تعبیه شده که عبارت است از سرویس برنامه نویسان پروفایل که امکاناتی برای این افراد فراهم می‌کند از جمله با مجوز خود صاحبان پروفایلمی تواند کلیدDatabase پروفایل را ارائه کند.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه اجتماعی پروفایل در سال گذشته، اظهار کرد:سال گذشته در عرض دوماه نسخه اولیه پروفایل را ارائه دادیم و قریب به 12 سال فکر می کردیم از این طریق باید کار بزرگی شکل دهیم.

بی درنگ خاطر نشان کرد: در فضای استارتاپ ها باید فضای ایده آل گرایی را کنار بگذاریم و از کارهای کوچک شروع کنیم اما چشم انداز بزرگ داشته باشیم و اگر غیر این باشد احتمال زیاد نیازهای بازار تغییر پیدا می کند و فرصت ها را از دست می دهیم. ایده آل گرایی تولید محصول درنظربگیریم و آن را با کیفیت خوب انجام دهیم و بر اساس بازخوردهایی که داشتیم، شبکه اجتماعی پروفایل رشد کرد و به جایگاه امروز رسید. ما باید کوچک شروع کنیم و بزرگ فکر کنیم، شعار کلیدی است.

همچنین علیپور، فعال بین المللی حوزه استارت تاپ ها، گفت: یکی بزرگترین چالش های استارتاپ ها، عدم نیازسنجی محصولی است که به جامعه عرضه می کنند و همچنین توصیه میکنم کارآفرینان در این حوزه بیش از حد مجذوب ایده هایتان نباشید بلکه دنبال افرادی باشید که نقدی به ایده تان وارد کند تا اگر نیاز به اصلاح دارد، محصول بهتری ارائه شود.

در ادامه پورعلی، مدیر کنترل کیفیت  Greenwebاظهار کرد: اولین چالش حوزه کاری استارتاپ ها، ایده آل گرایی کارآفرینان است بدین معنی که در دنیای نامتناهی طراحی به دنبال جزییات کار می روند و بعد از مدتی تبدیل به ایده آل گرایی می شود و طبیعتا زمان را از دست می دهند. وی افزود : چالش دیگر عبارت است از تفاوت Type  های شخصیتی افراد استفاده کننده از محصول است که در استفاده از آن رفتار های متفاوتی دارند و باید برای هر Type شخصیتی یک نوع ابزار خاص در نظر گرفت شود.

در ادامه علی جاهدی، مدیر مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: در کشوری که هشتاد درصد آن اقتصاد دولتی است یاد بگیریم که نمی توان دولت را ندیده گرفت و بنده معتقدم که تمامی دولت ها  نقششان را در این حوزه بد ایفا کرده اند. وی افزود: براساس مطالعه می گویم که دولت ها در بیشتر کشورها دو یا سه نقش دارند که نقش اول همان سیاست گذاری و راهبری و سیاست گذاری است. نقش دوم ایجاد زیرساخت ، سرمایه گذاری و تسهیل که هیچ بخش خصوصی یا سازمانی نمی تواند انجام ندهد و نقش سوم همان نظارت بر اجرای صحیح کارهاست.

این مسئول پارک علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکهدولت بی نقش نیست، تصریح کرد:Silicon Valley به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفت و همین Silicon Valleyبدون حمایت دولت امریکا شکل نمی گرفت. مگا پروژه هایی که دولت با تسهیل گری، اعتبارات و زیر ساخت در دانشگاه ها، آزمایشگاهها و پژوهشگاه ها انجام  داد و همچنین حرکت هایی که از جنس تسهیل گری که به علت نیازهای آمریکا و دیگر کشورها نتیجه اش سرریز فناوری از دانشگاه ها بوده است.

وی ادامه: در کشورمان از زمان دولت اصلاحات تازه این موضوع در کشور ما تعریف شده است و به زعم خارجی ها، ما در این حوزه بسیار جوان هستیم.

جاهدی خاطر نشان کرد: خواهشم این است که کمی منصفانه عمل کنیمبدین صورت که برای ایچاد استارت آپ به یک ایده ی خوب و ناب نیاز داریم که باید مبتنی بر یک مسئله باشد و تامین منابع ، مهارت و .. صورت بگیرد. در چالش های مربوطه نیز باید همیشه این سوال را بپرسیم که این ایده واقعا نیاز بازار است. نکته ی دوم این است که چرا شما باید این ایده را اجرا کنید و چه مهارت، دانش، تجربه و سرمایه ی مادی دارید که بتوانید این ایده را به یک استارت آپ موفق تبدیل کنید. این سوالی است که از خودمان کم می پرسیم. مورد سوم نیز همین فرصت های موجود، شبکه ها، موقعیت های دولتی است که نمی شناسیم و به خاطر خلاهایمان از آن استفاده نمی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز