خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن انبوه سازان خراسان رضوی:

رفع معضل حاشیه‌نشینی با کمک بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۶۱۷

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان گفت : یکی از راهکارهای مقابله با حاشیه‌نشینی و رفع این معضل سپردن مدیریت امور به بخش خصوصی است.

به گزارش ایلنا، مهندس پزوم در همایش ساخت و ساز و رونق اقتصادی گفت: وجود یک میلیون و 200 هزار حاشیه نشین در مشهد آمار نگران کننده ای است اما انبوه سازان از آنجایی که در این حوزه تخصص دارند می‌توانند راهکارهای عملیاتی برای مقابله با این معضل ارائه دهند.

وی افزود: پاره ای از مشکلات این حوزه به دلیل عدم همراهی لازم بخش دولتی در مشهد بعنوان پایتخت فرهنگی کشور با بخش خصوصی و انبوه سازان است در حالی که ما ثابت کرده ایم در عرصه جهادی می‌توانیم به بهترین نحو ممکن وارد شویم.

وی بیان داشت: این انجمن با بیش از چهل هزار مهندس تخصص های لازم را برای برون رفت از رکود اقتصادی و اجرای طرح های توسعه دارد و اجرای با کیفیت هفتاد درصد از پروژه مسکن مهر و ساخت دو میلیون و 800 هزار واحد مسکونی گواهی بر این ادعاست.

وی گفت : با توجه به اینکه سی و پنج درصد اقتصاد کشور را حوزه مسکن و صنعت ساختمان تشکیل می دهد دولت مردان باید به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند تا به این ترتیب معضل بیکاری نیز تا حد زیادی مرتفع شود.

وی ادامه داد :سهم مشهد در اشتغال کشور بین 11 تا13 درصد اعلام شده و این رقم کمی نیست و با افزایش حمایت های دولتی می توانیم به درصد بالاتری برسیم.

وی با پیشنهاد تشکیل یک اتاق مدیریتی در این حوزه گفت : افزایش روند شهرنشینی و مهاجرت از روستا به شهر از جمله علل حاشیه نشینی است و اگر بتوان مانند اتاق بازرگانی در حوزه صنعت ساختمان هم یک اتاق داشته باشیم می توانیم به رفع این معضل کنم کنیم چرا که انبوه سازان می‌دانند چطور به صورت عملیاتی وارد روستاها شده و حضور مردم در روستاها را تضمین نمایند، در مشهد نیز چندین پروزه توسط انبوه سازان اجرا شد و توانمندی این قشر را نشان داد.

وی بیان داشت: انبوه‌سازان از سال نود که جهاد اقتصادی نام گرفت تمام‌تلاش خود را برای اجرای طرح‌های توسعه ای در بافت فرسوده شهر انجام دادند و یک نمونه آن پروژه مجد بود؛ اما این مدل پروژه ها بعلت نبود زیرساخت های عمرانی لازم بسیار رمان بر و هزینه بردار است و سرمایه گذاران عملا سودی در این پروژه ها نداشتند لذا از مسئولان تقاضا می کنم تا پیش از ایجاد زیرساخت های عمرانی در این مناطق، انبوه سازان را برای اجرای پروژه ها فرا نخوانند تا انگیزه سرمایه گذاران در اجرای این پروژه ها کاهش نیابد.

وی تصریح کرد:متاسفانه پدیده باعث شد ادارات بیش از حد معمول احتیاط کنند و عملا روند سرمایه‌گذاری و اجرای پروزه های اقتصادی قفل شده است در حالی که در مشهد بهترین امکانات برای سرمایه گذاری بازار مسکن فراهم است لذا اگر ادارات دولتی همکاری بیشتری با انبوه سازان داشته باشند می توان فرصت های سرمایه گذاری را در این شهر افزایش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز