خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی:

خانه احزاب از کارکردهای سیاسی حمایت می‌کند اما برای انتخابات لیستی ارائه نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۸۸۶

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت: خانه احزاب یک تشکل صنفی است که از کارکردهای سیاسی حمایت می‌کند ولی برای انتخابات ریاست جمهوری لیستی را ارائه نمی‌دهد و از کسی حمایت نمی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل انتظاری ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل خانه احزاب خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه بیشتر از یک سال از فعالیت حزبی در عرصه تشکیلاتی می‌گذرد، اظهار کرد: فعالیت حزبی فراز و فرودهای بسیاری داشته است اما در این راستا چند دوره طلایی در حوزه تحولات کشور که شامل دوران مشروطیت که از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۲ و دوره طلایی بعدی در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۲ که سال‌های اوج انقلاب اسلامی است، فعالیت‌های حزبی توسعه پیدا می‌کند، همچنین دوره سوم را می‌توان دهه ۹۰ دانست که از دیگر دوران طلایی فعالیت‌های احزاب است.

وی افزود: گرایش مردم برای فعالیت در احزاب خیلی زیاد است و به طور میانگین و کلی چند میلیون نفر در این زمینه ثبت نام کرده‌اند.

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی با بیان اینکه برای کار حزبی موانع زیادی وجود دارد، تصریح کرد: از آن جایی که در دوره‌هایی، بعضی از احزاب وابستگی خارجی و غربی داشتند و احزاب آن طور که باید خودشان را به مردم نشان ندادند، همچنین مسئولان با توجه به شعارهایی که می‌دهند وابستگی که باید را به احزاب ندارند، این موارد باعث عدم نگرش مثبت به احزاب شده است.

وی خانه احزاب را یک تشکل صنفی برای کار سیاسی دانست و ابراز کرد: احزاب خود نمی‌خواهند کار سیاسی انجام دهند بلکه در نظر دارند بستر ساز و پشتوانه فعالیت‌های سیاسی باشند.

انتظاری ادامه داد: خراسان پیشتاز و اولین استان در خانه احزاب است، هم سو و هم جهت با خانه احزاب ایران است و کسانی که در خانه احزاب خراسان هستند در خانه احزاب ایران نیز حضور دارند.

وی با تاکید به اینکه خانه احزاب خراسان رضوی از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کشور مجوز دارد، گفت: در خراسان رضوی ۵۳ حزب جمعیت و تشکل داریم که بعضی از این تعداد، از حزبی که در تهران است نمایندگی دارند و حدود ۳۰ درصد مستقیما از وزارت کشور مجوز گرفته‌اند و محیط فعالیت‌شان خراسان رضوی است.

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی اضافه کرد: این احزاب در سه گرایش اصلاح طلبان، اصول گرایان و مستقلین تشکیل شده‌اند که تعداد احزاب و گروه‌های اصلاح طلب ۲۸ مورد، اصول گرایان ۱۸ مورد و مستقلین هفت مورد هستند، همچنین این احزاب به لحاظ تعداد و سابقه کار، هم وزن نیستند.

وی خانه احزاب خراسان رضوی را دارای یک مجمع عمومی، یک شورای مرکزی، یک هیئت رئیسه و یک تعداد کمیته‌های تخصصی عنوان کرد و گفت: در شورای مرکزی خراسان رضوی تعداد ۱۵ تشکل، عضویت دارند که از مجمع اصلاح طلبان و اصول گرایان هر کدام هفت مورد و یک مورد نیز از مجمع مستقلین است.

انتظاری با اشاره به اینکه هیئت رئیسه خانه احزاب خراسان رضوی دارای چند نفر اعم از رئیس، نائب رئیس و سه نفر از اعضا هستند، افزود: طول دوره فعالیت شورای مرکزی سه ساله است و مجمع عمومی موظف است هر سال تشکیل شورا و وظایفی که به عهده آن گذاشته شده را، به طور کامل انجام دهد.

رئیس خانه احراب خراسان رضوی با تاکید به اینکه خواستار مطرح کردن مسائل مهم نظام از تمامی احزاب و گروه‌ها و جمعیت‌های سیاسی شده‌ایم، اظهار کرد: موضوعات مهم نظام باید در غالب یک تحلیل و استدلال ارائه شود، به علاوه در خانه احزاب بر روی مسائل مهم و عمومی مردم تمرکز می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون مسئولیت خانه احزاب خراسان رضوی به عهده اصول گرایان است، ادامه داد: به بیان دیگر در خانه احزاب مطالبه‌گر حقوق مردم از دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی هستیم و در کنار این مطالبه‌گری، وظیفه خطیر دیگر که تقویت احزاب است را بر عهده داریم.

انتظاری همکاری رسانه‌ها دراین مهم را، مثمر ثمر تلقی کرد و گفت: رسانه‌ها و احزاب می‌توانند یک استراتژیک هدف‌مند داشته‌باشند، چرا که بدون همکاری رسانه‌ها کار پیش‌نمی‌رود و از جمله سیاست‌های پیش‌رو در این زمینه، گفت‌و گوهایی همراه با رسانه‌ها است.

وی با بیان اینکه خانه احزاب یک تشکل صنفی است که از کارکردهای سیاسی حمایت می‌کند، برای انتخابات ریاست جمهوری لیستی را ارائه نمی‌دهد و از کسی حمایت نمی‌کند اما مفاهم نامه‌ای را برای یک رقابت سالم ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، وظایفی را به عهده داریم و توقع‌مان از استانداری و فرمانداران این است که نقش موثرتری را در فرآیند انتخابات داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز