خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

شوراهای دانش‌آموزی بستری برای تربیت مدیران آینده کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۵۶۳

رئیس اداره فرهنگی- هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شوراهای دانش‌آموزی بستری برای تربیت مدیران آینده این سرزمین است.

فرهاد قاسم‌پور ، رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش پرورش خراسان رضوی با بیان این مطلب به ایلنا گفت: اگر بنابر این باشد که برای تربیت مدیران آینده کشور در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شود که البته همین گونه هم هست، بهترین و موثرترین بستر برای این فرآیند شوراهای دانش آموزی مدارس است .

وی با بیان اینکه در این بستر دانش‌آموزان توانمندی‌ها و داشته‌های‌خود را در رقابت با دیگران در معرض انتخاب سایر دانش آموزان قرار می‌دهند و پس از اینکه رای آوردند نیز تلاش می کنند نماینده‌ای صادق و کارآمد برای دانش آموزان مدرسه خود باشند و با مشارکت در فعالیت ها وبرنامه های مدرسه برای ورود به عرصه های اجتماعی در آینده تمرین می کنند.

قاسم پور با اشاره به اینکه برای تربیت یک مدیر در یک فرآیند مردم سالار هیچ عرصه‌ای در آموزش و پرورش بهتر از شوراهای دانش آموزی وجود ندارد، افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی امسال نیز همانند سال های گذشته موضوع شوراهای دانش آموزی را به صورتی جدی در دستورکار خود قرار داده است وتمامی امکانات لازم برای برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی استان که در روز دوشنبه سوم آبان ماه جاری همزمان با سراسر کشور راس ساعت۹صبح در مدارس خراسان برگزارخواهد شد، آماده کرده است .

قاسم پور افزود امسال پیش‌بینی‌های ما حکایت از حضور بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی دارد که از این بین قریب به ۶۵ هزارنفر به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شورهای دانش آموزی انتخاب خواهند شد .

وی با بیان اینکه ستادهای اجرایی این انتخابات برابر جدول زمان‌بندی در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تشکیل شده و تعرفه های رای مورد نیاز چاپ و آماده شده است و برابر جدول زمان بندی از روز اول آبان ماه در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت، افزود: انتخابات با حضور مسئولان آموزش و پرورش، فرمانداران، بخشداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در مدارس استان برگزار خواهد شد .

انتخابات شوراهای دانش آموزی استان در روز دوشنبه سوم آبان ماه جاری همزمان با سراسر کشور راس ساعت ۹ صبح در مدارس خراسان برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز