خبرگزاری کار ایران

توسط پلیس فتای نیشابور؛

عامل کلاهبرداری اینترنتی دستگیر شد

عامل کلاهبرداری اینترنتی با ترفند کمک به نیازمندان، توسط پلیس فتای نیشابور دستگیر شد.

به گزارش ایلنا از نیشابور: فرمانده پلیس نیشابور با اعلام این خبر گفت: با دریافت پرونده‌ای مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از سوی یک نیشابوری، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران قرار گرفت.

سرهنگ اکبر آقابیگی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی این پرونده دریافتند که مجرم از ابتدای آبان ماه سال ۹۴ با الگو برداری از یک سایت دولتی اقدام به راه‌اندازی یک سایت جعلی تحت عنوان کمک به نیازمندان و جمع آوری کمک‌های نقدی از عموم مردم کرده است.

وی اظهار داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده با استفاده از مهندسی اجتماعی مخفی‌گاه مرد شیاد را شناسایی و او را با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کرد.

سرهنگ آقابیگی تصریح کرد: مرد شیاد که جوانی ۲۰ ساله است در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی پلیس با پذیرفتن جرم خود اظهار کرد؛ اوایل سال ۹۳ این سایت را با الگوبرداری از یک سایت دولتی با هدف تبلیغات و کسب در آمد ایجاد کرده و از ابتدای آبان ماه سال گذشته با سوءاستفاده از اعتقادات مردم با شعار کمک به نیازمندان از کاربران اینترنت کلاهبرداری را شروع کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست به آگهی‌هایی که در سایت‌ها خصوصاً شبکه‌های اجتماعی که هویت واقعی آنها مشخص نیست قبل از اعتماد از مراجع قانونی استعلام کنند چرا که همواره این احتمال وجود دارد افراد سودجو با تبلیغات فریبنده قصد اعتمادسازی داشته تا در فرصت مناسب نسبت به انجام اعمال مجرمانه و کلاهبرداری اقدام کنند.

کد خبر : ۴۱۹۴۷۴