خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

امام(ره) با هرگونه تحجر و قشری‌گرایی مخالف بود

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۵۶۴

عضو حزب اتحاد ملت خراسان رضوی گفت: امام (ره) مخالفت هرگونه تحجر و قشری‌گرایی بود.

مهدی واعظ عبایی خراسانی در گفت و گو با ایلنا اظهار کرد: امام راحل در بیانات خود تاکید کرده هدف ما استقرار اسلام است و بر مردم نیز تاکید ورزیده و بارها از آرمان شهدا نیز نام برده است، این آرمان‌ها اجرای واقعی اسلام، عدالت، آزادی، استقلال، جمهوریت، نفی ستم، حفظ کرامت و حرمت انسانی، دعوت مردم جهان به صلاح، خیر، توحید با اخلاق مداری و با روش‌های پیامبران از جمله اهداف انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند گمانه زنی کنند تا چه اندازه به این اهداف رسیده‌ایم و در چه سمت و سویی حرکت کرده‌ایم، به گمان بنده نه تنها در حد یک سوم این اهداف نرسیده‌ایم بلکه با عملکرد غلط و دوری از اخلاق، فضیلت و ترویج خشونت و افزایش آسیب‌های اجتماعی به دیانت و دین باوری و به ویژه به اسلام لطمات جبران ناپذیری وارد کرده‌ایم.

این عضو مجمع مشورتی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تبلیغ و ترویج اسلام واقعی و آئین اخلاق مدارانه پیامبر اسلام (ص) پیش فرض تبلیغ خط امام (ره) است، اما متاسفانه روش‌های اجرایی یا با اخلاق، عدالت، قانون و سیره پیامبر (ص) هیچگونه مطابقت ندارد.

عبایی افزود: فکر می‌کنم ابتدا باید با ترویج سرمایه های معنوی و اخلاقی فاصله خود را از مردم کم کنیم سپس فهرستی از اهداف انقلاب را که عمل نکرده‌ایم، به یکدیگر گوشزد کنیم تبلیغ، نقد و انتقاد که همان امر به معروف و نهی از منکر است نیازمند آزادی و احساس آزادی در جامعه است، حرف آزادی و قانون را پاس بداریم.

وی در رابطه با حرکات برخی از تندروها و ایجاد اختلال در سخنرانی یادگار امام سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: مردم عمق همه مسائل و پشت پرده آن را می‌فهمند. می‌دانند که این مقدار معدود نیروهای خودسر، بدون حمایت و پشتوانه قدرت امکان مانور و ابراز وجود آن هم در برابر بزرگ ترین شخصیت‌های کشور راندارند، وزارت اطلاعات و نیروهای حافظ نظم باید به دنبال دست های پنهان که من آن ها را نفوذی می دانم، باشند.

این عضو حزب اتحاد ملت خراسان رضوی یادآور شد: جناح‌های سیاسی باید از مناقشات بیهوده در امر دین و دین داری بپرهیزند، از تحقیر رقبا و مردم خودداری کنند. باید در عمل نشان دهند که پیرو اندیشه‌های امام هستند، باید به مردم یادآوری کنیم که امام (ره) با هرگونه تحجر، قشری گرایی و بدفهمی مخالف بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز