خبرگزاری کار ایران

شهردار جغتای:

جایگاه آموزش و پرورش برای مسئولان مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۲۱۱

شهردار جغتای گفت: متاسفانه جایگاه آموزش و پرورش برای مسئولان مشخص نیست چرا که هنوز مسئولان ما باور نکرده اند که هم تولید کننده و هم سازنده است.

به گزارش ایلنا، دکتر صالحی در گردهمایی «معلمان مسئول در دستگاه های اجرایی استان» که صبح امروز در  مرکز آموزش نیروی انسانی شهید کامیاب برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش اولویت و محور اصلی و اساسی توسعه کشور است و لازمه این امر آن است که مسئولان و دلسوزان نظام برای جامعه آموزش و پروش به منظور حل مشکلات آنان تدابیری اتخاذ کنند.

شهردار جغتای با بیان اینکه آموزش و پرورش تولید کننده کشور است، عنوان کرد: نگاه مسئولان به آموزش و پرورش عمیق نیست حال آن که آموزش و پرورش نقش عظیمی در هویت بخشی به کشور دارد، به عبارت دیگر در کشورهای پیشرفته آموزش و پرورش نقش اول را دارد اما متاسفانه جایگاه آموزش و پرورش برای مسئولان مشخص نیست، چرا که هنوز مسئولان ما باور نکرده اند که هم تولید‌کننده و هم سازنده است.

وی ادامه داد: شادابی فرزندان ما بستگی به عملکرد آموزش و پرورش و به تبع نگاه ویژه مسئولان به این اداره دارد و قطعا طی این فرآیند خالی از هزینه هم نخواهد بود.

صالحی عنوان کرد: کشور اگر به دنبال توسعه و اقتدار است باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای معطوف کند.

آموزش و پرورش آئینه تمام نمای جامعه است

در ادامه، مرتضی حمیدی؛ فرماندار درگز اظهار کرد: آموزش و پرورش کلید فتح  و آئینه تمام نمای جامعه است، آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است، چرا که آموزش  پرورش تنها مسیر انتقال میراث فرهنگی و تجارب بشری است.

وی تصریح کرد: مجاب کردن دیگران در عصر امروز یک واقعیت ضروری است، حال آموزش و پرورش باید نسل امروز و دانش آموزان را به حرکت در مسیر صحیح مجاب کند.

فرماندار درگز با اشاره به اینکه فرهنگ تفریح و بازی حق دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: سازمان ینسکو در خصوص معلمین مسئول چند ویژگی مطرح می کند، نخست معلمین امروز باید به دانش آموزان عنوان کنند که ما هم نمی دانیم اما باید با هم بیاموزیم، معلمان تنها آموزشگر نیستند بلکه تسهیل گر آموزش هم هستند همچنین باید بر دانش آموزان بی انگیزه تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز