خبرگزاری کار ایران

حاجی‌مجتهد خبر داد:

ارزآوری بیش از 110 میلیون دلاری جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در سال‌گذشته

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۲۹۸

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: با تولید سالانه بیش از 75 هزار تن گوشت قرمز رتبه‌نخست تولید گوشت‌قرمز را در سال‌گذشته در کشور از آن خود کرده است.

به گزارش ایلنا، سید جعفر حاجی‌مجتهد در نشست‌خبری که در سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ وزیر جهاد  و در راستای حمایت‌های دولت از تولید به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش قیمت شیر موظف به خرید شیر مازاد بر مصرف دامداران شده‌ایم، ابتدای هفته خرید شیر شروع شده که با همکاری سازمان جهاد و مدیریت تعاونی روستایی  انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام تشکل‌های شهرستانی معرفی‌نامه برای اتحادیه گاوداران استان ارسال کرده‌اند و در حال حاضر  شرایط خرید تضمینی شیر در سه کارخانه فراهم شده و هدف از این خرید، تولید شیر خشک صادراتی است و عاملیت موضوع با اتحادیه دامداران و گاوداران است.

حاجی‌مجتهد خاطرنشان کرد: در دو روز گذشته از اجرای طرح، بیش از 250 تن شیر جذب شده و تا الان هیچ سقفی برای جذب شیر وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با بیان اینکه تهران،اصفهان، شیراز، آذربایجان‌شرقی، قزوین و ... هم خرید تضمینی شیر دارند، اظهار کرد: متاسقانه مصرف شیر مردم کاهش یافته و در برخی واحدهای صنعتی شیر تولیدی به کارخانجات خاص تحویل داده می‌شود و پس از پاستوریزه شدن در اختیار مصرف‌کننده داده می‌شود.

وی ادامه داد: شیر به صورت تولید صنعتی هیچ افزودنی ندارد، کامل است و روی بسته شیر نام گاوداری هم درج شده است.

حاجی مجتهد تصریح کرد: درخصوص توزیع شیر واحدهای صنعتی که فرآوری و پاستوریزه شده در سطح شهرستان طرقبه و شاندیز به صورت پایلوت توسط بخش‌خصوصی در درب منازل توزیع می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: میزانی از شیر در لیوان‌های استریل درب مغازه رایگان توزیع شده و برگه نظرسنجی به مردم ارائه و نظرشان را خواسته شده و به میزان نیازشان طول هفته توزیع می‌کنیم که استقبال مناسبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تولید شیر استان 870 هزار تن در سال است، افزود: سرانه تولید شیر در استان بیش از 140 کیلو است.

حاجی‌مجتهد با بیان اینکه بیش از ۳۷۰ تن صادرات عسل و ۳ هزار تن دنبه در سال گذشته صادر شده، افزود: تخم‌مرغ خوراکی ۴۰ هزار تن، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه، ۲ هزار و ۴۰۰ تن خوراک دام و مکمل‌های آن و ۵ هزار تن مرغ، ۱۷۰ هزار راس دام سبک از استان به خارج کشور صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: با تولید سالانه بیش از 75 هزار تن گوشت قرمز رتبه نخست تولید گوشت قرمز را در سال گذشته در کشور از آن خود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه یکی دو ماه مرزها بسته بود، مقام اول صادرات دام سبک را در کشور با بیش از 170 هزار راس در سال گذشته به دست آوردیم.

حاجی‌مجتهد افزود: بیش از 110 میلیون دلار ارز آوری صادرات در سال گذشته از محل صادرات بیش از 40 قلم کالا صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز