خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی استانداران پیگیری شود

وزیر کشور گفت: همه سیاست‌های کلان، برنامه‌ها و طرح‌های ابلاغی از سوی قرارگاه اقتصاد مقاومتی باید به جد توسط استانداران پیگیری شود.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی شب گذشته در اختتامیه گردهمایی سراسری استانداران که در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی از مباحث اساسی در سال‌های اخیر است از این رو همه سیاست‌های کلان، برنامه‌ها و طرح‌های ابلاغی از سوی قرارگاه اقتصاد مقاومتی باید به جد توسط استانداران پیگیری شود.

وزیر کشور عنوان کرد: برنامه‌های دوازده گانه و ۲۵۰ پروژه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است، از این رو استان‌ها متناسب با شرایط و ظرفیت‌ها باید برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خود را در این رابطه عرضه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مقابله با آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی در گرو تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از معضلات اساسی جامعه روز به روز پیچیده‌تر و دشوار‌تر می‌شوند و به‌‌ همان میزان هم اطلاعات، ارتباطات در جامعه تسریع و پیچیده می‌شود به تبع دامنه آسیب‌های ناشی از آن هم وسیع‌تر خواهد شد.

رحمانی با تاکید بر ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و نیز آموزه‌های دینی به عنوان عوامل بازدارنده در آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: بازگشت به اصالت و ظرفیت‌های فرهنگی از عوامل پیشگیری در آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: برای تمامی آسیب‌های اجتماعی نمی‌توان یک نسخه ارائه داد حال آنکه بهره گیری از فرهنگ بومی می‌تواند عامل و مانع موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارزیابی شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه پیشگیری بهترین راه مقابله با اعتیاد است، یادآور شد: تاکنون اقدامات مطلوبی در خصوص کاهش تقاضا در این خصوص انجام گرفته و تا حدودی در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم.

رحمانی فضلی با اشاره به ارائه گزارش آسیب‌های اجتماعی به مقام معظم رهبری عنوان کرد: رهبری بر این مساله تاکید داشته‌اند که پیگیری مساله آسیب‌های اجتماعی همواره بر عهده وزارت کشور باشد.

وی ادامه داد: تاکنون اقدامات و حساسیت‌های لازم در تمامی بخش‌ها صورت گرفته و تمامی دستگاه‌ها به درک مشترکی در این رابطه رسیده‌اند که امیدواریم با همکاری و تعامل هر چه بیشتر شاهد نتایج مطلوب تری باشیم.

کد خبر : ۳۷۰۶۶۸