خبرگزاری کار ایران

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اعلام کرد:

رقم جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی استان از 90 میلیون قطعه گذشت

کد خبر : ۳۶۵۴۹۰

اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از اولویت بندی فعالیت های خود در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر علیرضا شهرام شرقی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان با اظهار این مطلب افزود: ایمن‌سازی واحدهای صنعتی و نیز پوشش مناسب این واحدها در جهت پیشگیری بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزای طیور و نیوکاسل از جمله اولویت‌های این اداره برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات طیور استان و صیانت از این سرمایه عظیم خواهد بود.

وی گفت: در سال قبل بیش از 91 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش طیور خراسان رضوی تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان انجام شده است که این میزان نسبت به سال 93 از 9 درصد رشد برخوردار بوده است.

شرقی یادآورشد برای تامین سلامت این تعداد جوجه یک‌روزه طی مدت فوق، بیش از 520 میلیون دوز واکسن مصرف شده است که تمامی این مقدار واکسیناسیون توسط مراکز مایه کوبی بخش خصوصی دامپزشکی صورت پذیرفته است.

شرقی گفت: در جهت اجرای سیاست های ابلاغی اصل 44، اداره کل دامپزشکی استان 100 درصد عملیات مرتبط با طیور در زمینه های درمانی و پیش گیری را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش دولتی فقط وظیفه نظارت بر حسن اجرای عملیات را بر عهده گرفته است.

وی اعلام داشت: بیش از 2272 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت دوره ای 29 میلیون قطعه و 283 واحد مرغداری تخمگذار و پولت به ظرفیت 5/11 میلیون قطعه در استان فعال هستند که اجرای مراقبت های بهداشتی دامپزشکی در جهت حفظ این سرمایه عظیم اقتصادی از ضروریات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز