خبرگزاری کار ایران

ابراهیم خالقی خبر داد:

اهدای اعضای بدن جوان قاینی به 6 بیمار زندگی دوباره بخشید

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۵۵۳

اهدای اعضای جوان مرگ‌مغزی در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد موجب نجات و ادامه زندگی 6 بیمار نیازمند به عضو شد.

به گزارش ایلنا، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در پانصدو شصت و چهارمین(564) عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ‌مغزی، حامد سیستانی طرقی 26 ساله که از بیمارستان طالقانی مشهد به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ‌مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت .

ابراهیم خالقی گفت: قلب زنده‌یاد حامد سیستانی طرقی که به علت سکته‌مغزی دچار مرگ‌مغزی شده بود، در بیمارستان امام رضا(ع) به دانشجوی  23 ساله رشته مهندسی معماری ساکن شهرستان قاین اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کلیه‌های  مرحوم حامد سیستانی طرقی به آقای 38 ساله ساکن تربت‌حیدریه و  آقای 25 ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت‌درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

خالقی گفت: کبد وی نیز در بیمارستان منتصریه به خانم 20 ساله ساکن مشهد اهدا و پیوند شد و به بیمار  زندگی دوباره بخشید.

وی افزود: همچنین قرنیه‌های زنده‌یاد حامد سیستانی طرقی برای پیوند به بیمارستان خاتم‌الانبیای مشهد  ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز