خبرگزاری کار ایران

در جلسه مشترک دامپزشکی استان و مسئولان تشکل‌های دامی مطرح شد:

بازارهای دام؛ هم تهدید هم فرصت

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۱۵۲

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی در جلسه بررسی آخرین وضعیت بیماری تب برفکی در استان، بازارهای دام را هم تهدید دانست و هم فرصت.

به گزارش ایلنا، دکتر مجید روحانی نژاد در این جلسه که با حضور مدیران اتحادیه‌های تشکل های دامی استان و اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در این اداره کل برگزار شد، بر تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای در تمامی بازارهای دام استان و بویژه مشهد تاکید کرد و خواستار توسعه عملیات ضدعفونی و قرنطینه بهداشتی دامپزشکی در این مراکز در بروز اپیدمی تب برفکی شد و اظهار داشت بازارهایی که رعایت مقررات دامپزشکی را نداشته باشند در اسرع وقت تعطیل خواهند شد.

وی اظهار داشت: در صورتی که نکات دامپزشکی و دستورالعمل های بهداشتی در بازارهای دام رعایت شود این اماکن به مراکز مطمئن تبادل و خرید و فروش دام تبدیل شده، ضمن گردش اقتصادی مناسب به عنوان فرصتی مغتنم برای عرضه دام سالم محسوب می شوند و بالعکس اگر موارد بهداشتی در این مراکز جدی گرفته نشود به عنوان کانون های فعال بیماری و مراکز موثر در انتشار بیماری می‌توانند سرمایه دامی استان را دچار مخاطره های جدی کنند.

وی تشکل های دامی را به مثابه بازوان دامپزشکی در ارائه و توسعه خدمات در تمامی عرصه های مرتبط دانست و افزود: متاسفانه برخی دلالان در اثر عدم آگاهی و برخی منفعت طلبی ها اقدام به برخی رفتارهای خطرناک همچون نقل و انتقال بدون مجوز دام در مواقع پرخطر نظیر بروز بیماری های دامی از قیبل تب برفکی می کنند و سبب زیان های فراوانی به صنعت دام استان و کشور می شوند که لازم است در جهت جلوگیری از چنین اشتباهاتی حداکثر هم افزایی بین دامپزشکی و تشکل های مرتبط در جهت آموزش مناسب و اطلاع رسانی به موقع صورت گیرد.

روحانی‌نژاد از حضور افراد تحصیل کرده در تشکل‌های دام و طیور استان به عنوان فرصتی عالی یاد کرد و همکاری‌های بین بخشی و آموزش های تخصصی برای اقشار مختلف اعضا را زمینه ساز پیشگیری از بروز بیماری های مختلف دامی دانست و یادآور شد در این خصوص استان خراسان رضوی سرآمد است.

دکتر حسین حسابی، مسئول بهداشتی کشتارگاه صنعتی دام مشهد نیز ضمن بیان تشدید اقدامات در این کشتارگاه خاطرنشان ساخت: اقدامات ضدعفونی و بهداشتی در این کشتارگاه با شدت بیشتری ادامه دارد به گونه ای که هیچ دامی بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی امکان ورود به کشتارگاه را ندارد.

دراین جلسه، مهندس سلیمی رئیس اتحادیه دامداران استان نیز ضمن قدردانی از فعالیت های دامپزشکی در برخورد با اماکن غیرمجاز عرضه و ذبح دام، با اظهار نگرانی از بازار دام غیرمجاز سیس آباد، خواستار برخورد دامپزشکی استان با فعالیت این بازار شد و از اعلام آمادگی اتحادیه متبوع خود برای راه‌اندازی بازارهای دام تحت نظارت دامپزشکی استان در مناطق مختلف خبر داد.

مسئولان سایر اتحادیه‌های دامی استان نیز در این نشست از اعلام آمادگی خود برای هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از تب برفکی در دامداری های استان خبر دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز