خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی

فرقی بین شیعه و سنی در تعلق به حاکمیت وجود ندارد

استاندار خراسان رضوی همزمان با نخستین روز هفته وحدت، در همایشی به همین مناسبت در شهرستان تربت جام حضور یافت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایلنا، علیرضا رشیدیان در این همایش ضمن تبریک هفته وحدت، گفت: امام خمینی با نگاه بلند خود نیاز امت اسلامی را در زمان خود به خوبی درک کرد.

وی هفته وحدت را مبنایی برای تلطیف قلوب و تقویت همبستگی امت اسلام دانست و اظهار امیدواری کرد: در سایه تحقق این مهم ، شاهد پایان یافت جنگ و خونریزی در کشورهای مسلمان باشیم.

استاندار خراسان رضوی، جنایات گروهک‌های تکفیری- صهیونیستی در کشورهای مسلمان را توطئه شوم استکبار جهانی در راستای مخدوش کردن چهره واقعی و رحمانی اسلام دانست و افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان تنها منادی وحدت در جهان اسلام همواره بر همدلی و هم‌زبانی ملل مسلمان تاکید دارند و نامگذاری سال از سوی معظم له نیز در همین راستا صورت گرفته است.

رشیدیان وجود گروه‌های مختلف قومیتی و دینی با عقاید متفاوت و زندگی مسالمت آمیز آنان در کنار یکدیگر را یکی از ویژگی های کشور دانست و تصریح کرد: فرقی بین شیعه و سنی در تعلق به حاکمیت در ایران اسلامی وجود ندارد و مردم صاحبان اصلی نظام هستند.

وی به تبیین شرایط کنونی کشورهای منطقه پرداخت و گفت: ایران اسلامی به مدد حضور مقتدرانه نیروهای امنیتی و اشراف کامل اطلاعاتی از فعالیت‌های نیروهای بیگانه در مرزهای کشور  به عنوان کشوری مقتدر و باثبات به جزیره امنی در این منطقه پرآشوب تبدیل شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای تقویت همبستگی و ایجاد نشاط عمومی، تاکید کرد: قانون اساسی کشور، منبعث از ارزش‌های دینی و ملی به عنوان میثاق وحدت در جامعه ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: قانون‌گرایی، گسترش مشارکت‌های مردمی، تحقق مردم‌سالاری دینی، توجه به حقوق شهروندی و ایجاد ثروت عمومی از جمله رویکردهای مهم دولت یازدهم است که اقدامات شایسته‌ای در خصوص آنها صورت گرفته است.

رشیدیان توجه به مناطق کمتر برخوردار، تمرکززدایی و توسعه متوازن را از دیگر اولویت‌های دولت برشمرد که در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شده است و شاهد این ادعا ارتقای خدمت‌رسانی در حوزه تامین زیرساخت‌های مناطق مختلف کشور است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتخابات اسفند، بر لزوم ایجاد فضای انتخابات قانونی، سالم و پر نشاط تاکید کرد و افزود: باید تلاش شود تا همه چهره‌های علاقه‌مند خدمت و معتقد به نظام و سربلندی ایران اسلامی، در صحنه رقابت حاضر شوند.

وی یادآورشد: با توجه به شرایط منطقه ای و بین المللی، حضور پرشور مردم در انتخابات، قدرت نمایی کشور در منطقه خواهد بود.

رشیدیان گفت: باید تلاش کنیم در عرصه انتخابات، رقابت را برای انتخاب فرد صالح‌تر و رفاقت را برای ایجاد همدلی و هم‌زبانی داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که تعداد نمایندگان این استان در آن شش نفر است یک حوزه انتخابیه اصلی و 27 حوزه در شهرستان‌ها و در 43 بخش در نظر گرفته شد که با توجه به پایان مهلت قانونی برای ثبت نام، 47 نفر داوطلب نمایندگی شدند.

رشیدیان افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در 12 حوزه انتخابیه اصلی و 61 حوزه فرعی این استان برگزار خواهد شد و تعداد نمایندگان آن در مجلس شورای اسلامی 18 نفر است.

وی گفت: تاکنون بیش از 400 نفر داوطلب در استان ثبت نام کردند واین روند تا جمعه چهارم دی  ادامه دارد.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم پرهیز از جانبداری و استفاده از امکانات دولتی بر له یا علیه نامزدهای انتخابات تاکید کرد و رعایت اصل بی‌طرفی و زمینه سازی برای حضور پرشور و آگاهانه مردم را که منجر به شکل‌گیری مجلسی توانمند می‌شود؛ ضروری دانست.

گفتنی‌ست؛ استاندار خراسان رضوی قبل از عزیمت به مشهد مقدس، مزار شیخ احمد جامی این عارف برجسته را زیارت کرد.

کد خبر : ۳۳۲۸۰۱