خبرگزاری کار ایران

ستاد برگزاری روز جهانی دیابت آغاز به کار کرد

مدیرعامل بنیاددیابت از آغاز به کار ستاد برگزاری برنامه‌ای هفته دیابت خبر داد.

به گزارش ایلنا  بهرام فروزنده‌فر گفت: هرساله از طرف سازمان‌ها و نهادهای مختلف ملی و بین‌المللی در سرتاسر جهان، روز، هفته و یا ماه ویژه‌ای به بعضی از بیماری‌ها اختصاص داده می‌شود تا در آن دوره زمانی، با تاکیدی بیشتر به بیماری مورد نظر پرداخته شود.روز 23 آبان هر سال روز جهانی بیماری دیابت یا همان مرض قند است که در کشور به مدت یک هفته جهت افزایش آگاهی‌های شهروندی در مورد این بیماری انتخاب شده است.

فروزنده‌فر ادامه داد: در نظر است ویژه برنامه‌های  هفته دیابت را درتهران در 19 و 24و 26 آبان با برگزاری همایش‌هایی به انجام برسانیم .

وی افزود: برای سومین بار و دومین سال متوالی در استان خراسان رضوی به منظور بسیج عمومی شهروندان برای مقابله با دیابت اقدام به راه پیمایی عمومی و تشکیل دایره آبی خواهیم کرد.

وی ازهمکاری اداره کل ورزش و جوانان مشهد، هیات ورزشهای همگانی، شهرداری و سازمانهای مردم نهاد دیگر با ستاد  برگزاری روز جهانی دیابت خبر داد .

فروزنده‌فر گفت: بنیاد دیابت هرسال، همزمان با هفته ملی دیابت  با هدف شناخت بیشتر عموم شهروندان از این بیماری با برگزاری گردهمآیی های سلامت در هفته دیابت برای بیماران دیابتی و آحاد مردم  در راستای توسعه فرهنگ سلامت و تحقق سند چشم انداز1404 در عرصه بهداشت و سلامت مردم گام بر می دارد.از این رو امسال نیز بنیاد دیابت در نظر دارد در 22آبان 1394  اجتماع بزرگی را با حضور حامیان سلامت برگزار کند.

کد خبر : ۳۱۸۷۲۶