خبرگزاری کار ایران

فرماندار قوچان در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای؛

فنی و حرفه‌ای قوچان یکی از مجموعه‌های فعال و دارای جایگاه مناسب در سطح استان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۲۱۷

به مناسیت فرارسیدن هفته مهارت، قامتی فرماندارشهرستان قوچان طی برنامه‌ای ازکلاس‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید عباسی این شهرستان بازدید کرد.

به مناسیت فرارسیدن هفته مهارت، قامتی فرماندارشهرستان قوچان طی برنامه‌ای از کلاس‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید عباسی این شهرستان بازدید کرد.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری قوچان در حاشیه این بازدید، قامتی فرماندارشهرستان قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به استناد قانون در سال ۶۰ از تلفیق سه مجموعه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای شکل گرفته است و آموزش در مراکز مهارت‌آموزی یک کار عملیاتی با استفاده از تجهیزات و امکانات به شمار می‌رود.
وی افزود: واژه مهارت امروزه در ساختارهای فیزیکی، صنعتی و علوم انسانی استفاده می‌شود و در ادبیات زندگی نیز مهارت‌های گفتن و شنیدن نهفته شده است.
رئیس شورای اداری شهرستان قوچان با یادآوری اینکه درمأموریت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به واژه مهارت تأکید ویژه‌ای شده، تصریح کرد: مهارت در فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای را با امکانات اولیه در اختیار قرار داده که با این داده‌های اولیه باید خروجی مناسبی ارائه شود.
وی تأکید کرد: امروزه کشورهای توسعه‌ یافته و در حال توسعه در حال تبدیل سرمایه به ثروت بدون هدررفت منابع هستند، اما در جامعه ما پژوهش‌های عملیاتی و کاربردی مدنظر قرار نگرفته است.
ایشان با بیان اینکه باید پس از آموزش به پژوهش پرداخته شود، بیان کرد: مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای باید پس از پژوهش به دنبال تولید استاندارد یابی حرکت کنند و امروزه در حوزه‌های اجتماعی معیار‌ها و استانداردهای مناسبی وجود ندارد.
وی عنوان کرد: مجموعه فنی و حرفه‌ای قوچان یکی از مجموعه‌های فعال در شهرستان به حساب آمده و دارای جایگاه مناسبی در سطح استان است.
فرماندار قوچان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های فنی و حرفه‌ای قوچان بحثسرویس بوده که باید رفع شود، گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای شهید عباسی قوچان برنامه‌ای الزام‌ آور در چارچوب قانون برای ارائه آموزش به صنوف مختلف در زمینه‌های تخصصی و مهارتی را تهیه و تدوین کند.
وی خاطرنشان کرد: فراگیری آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای سبب آشنایی با تکنیکهای فنی شده و در مبانی زندگی شخصی و اطرافیان کارساز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز