خبرگزاری کار ایران

در این راستا مذاکرات در جریان است:

اخذ مجوز راه‌اندازی نخستین مرکز رشد شمال استان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۱۲

واحد قوچان در حال انجام مراحل نهایی اخذ مجوزهای لازم جهت راه‌اندازی نخستین مرکز رشد شهرستانی استان خراسان رضوی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قوچان گفت: واحد قوچان در حال انجام مراحل نهایی اخذ مجوزهای لازم جهت راه‌اندازی نخستین مرکز رشد شهرستانی استان خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، حمید طباطبایی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان قوچان افزود: پژوهش و آموزش دو بال پرواز مراکز آموزشی است که زنده بودن این مراکز منوط به بالندگی هر دو بال آموزش و پژوهش است.

وی در تشریح برنامه­‌های هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی قوچان یادآور شد: برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران بر‌تر دانشگاه، بازدید دانش آموزان مدارس شهرستان از امکانات پژوهشی واحد قوچان، برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌های علمی، برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه آزاد واحد قوچان و برگزاری جلسات و بازدید مدیران ادارات و مدیران عامل و مسئوولین فنی کارخانجات شهرستان از این واحد دانشگاهی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی قوچان در هفته پژوهش است.

طباطبایی همچنین تصریح کرد: برگزاری جلسه نشست صمیمی ریاست واحد با کارکنان حوزه پژوهش و فن آوری واحد قوچان از جمله برنامه‌های دیگر این واحد دانشگاهی در هفته پژوهش است.

وی در ادامه با تشریح عملکرد حوزه پژوهش و فن­آوری واحد قوچان در یکسال گذشته تاکید کرد: چاپ ۲۸ مقاله در مجلات معتبر علمی و پژوهشی و تالیف و نشر ۱۵ عنوان کتاب به همراه حضور اعضای هیات علمی در همایش‌های بین المللی و ملی با انتشار ۱۳ طرح علمی و پژوهشی بخشی از تلاش اعضای هیات علمی دانشگاه در راستای فعالیت‌های پژوهشی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قوچان با بیان برنامه‌ها و فعالیت‌های این حوزه در سال گذشته خاطرنشان کرد: برگزاری چندین نمایشگاه کتاب، عقد ۱۷ طرح پژوهشی با اعضای هیات علمی و دانشجویان و برگزاری یک همایش علمی از جمله برنامه‌هایی بود که در این مدت برگزار شد.

وی همچنین در راستای ارائه برنامه­‌های در دست اقدام این حوزه گفت: مراحل نهایی اخذ مجوزهای لازم جهت راه‌اندازی نخستین مرکز رشد شهرستانی دانشگاه­های دولتی و آزاد استان توسط این واحد دانشگاهی در حال اخذ است و تا پایان سال شرکت‌های دانش بنیان تحت حمایت این مرکز رشد فعال خواهند شد.

طباطبایی با اشاره به جذب ۱۰۰درصدی بودجه پژوهشی دانشگاه در سال گذشته، از برنامه­‌ریزی جهت جذب بیش از۱۰۰درصدی این بودجه با توجه به رفع موانع بخشنامه‌ای در سال جاری خبرداد و افزود: عقد تفاهم نامه همکاری با سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی و علمی شهرستان قوچان و استان‌های خراسان شمالی و رضوی به منظور همکاری در اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک با جدیت بیشتری در سال جاری پیگیری خواهد شد.

به گفته وی تاکنون اقدامات خوبی از جمله راه اندازی آزمایشگاه محاسبات سریع و افزایش پهنای باند اینترنت واحد به ۱۶مگابایت و راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس واحد همچنین تجهیز کتابخانه به ۷۵۰۰۰جلد کتب فارسی و لاتین و اشتراک حدود ۲۰۰مجله علمی فارسی و لاتین در این واحد ارائه شده که از مهم‌ترین اقدامات این دانشگاه جهت کمک به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قوچان است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد قوچان طباطبایی با اعلام اجرای ۲۲۲ طرح پژوهشی اتمام یافته یا در حال اجرای درون و برون دانشگاهی توسط محققان این دانشگاه آزاد اسلامی قوچان اظهارداشت: چاپ و نشر ۱۴ عنوان کتاب نیز توسط اعضای هیئت علمی از جمله موفقیت‌های این واحد دانشگاهی است.

حمید طباطبایی در پایان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قوچان بدلیل برخورداری از ۴۳ عنوان آزمایشگاه تخصصی و عمومی و پایه و کارگاه‌های مختلف این دانشگاه را جزء واحدهای کم­ نظیر و برخوردار از توان آزمایشگاهی و تحقیقاتی خاص بخصوص در حوزه صنایع غذایی و شیمی و نفت و گاز قرار داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز