خبرگزاری کار ایران

صادرات خراسان رضوی در ۷ ماه نخست امسال ۱۷ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۷۷

در سال گذشته و ۶ ماهه نخست امسال با مشکلات بسیاری در زمینه صادرات مواجه بودیم که در بخش صادرات از لحاظ وزنی با ۱۷ درصد و از لحاظ ارزشی با ۱۳ درصد کاهش مواجه بوده‌ایم.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از کاهش ۱۷ درصدی صادرات در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، ناصر فخر موحدی در مراسم تجلیل از واحدهای صادراتی برگزیده خراسان رضوی افزود: در حال حاضر صادرات کالاهایی چون زعفران سیمان و رنگ را از ایران به کشورهای همسایه نظیر افغانستان، ترکمنستان و قزاقزستان و حتی کشورهایی نظیر اسپانیا و امارات متحده عربی داریم.

فخرموحدی با بیان اینکه در سال گذشته و ۶ ماهه نخست امسال با مشکلات بسیاری در زمینه صادرات مواجه بودیم گفت: در بخش صادرات از لحاظ وزنی با ۱۷ درصد و از لحاظ ارزشی با ۱۳ درصد کاهش مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی به نسبت سایر استان‌ها با کاهش متری در صادرات مواجه بوده است خاطرنشان کرد: سهم ارزش صادرات استان به نسبت سال قبل تغییر چندانی نکرده است و‌‌ همان رقم ۸.۵ درصد بوده همچنان هست.

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی از شکل گیری کارگروهی به منظور رسیدگی به مسائل مرتبط با صادرات استان خبر داد و افزود: به عنوان مثال در زمینه واردات گندم روز گذشته همه مدیران استان شرایط تسهیل این کالای اساسی را بررسی کردند.

فخرموحدی با تأکید بر اینکه ۷۰ درصد از کالاهای صادراتی استان در خود استان تولید می‌شود اظهار کرد: ۴۰ درصد از کالاهای صادراتی استان دارای برند هستند که این خود نشان دهنده کیفیت کالاهای صادراتی استان است.

وی از اعزام سه هیئت تجاری به کشورهای هنگ کنگ، افغانستان و ترکمنستان خبر داد و در خطاب به صادرکنندگان حاضر در جلسه گفت: در سال ۹۱ همت شما این قدرت را به استان داد تا بتوانیم ۲۴ واحد نمونه صادراتی داشته باشیم که از این میان سه تعداد از آن‌ها شایسته تقدیر هستند، قابل توجه است که این اتفاق برای نخستین بار در استان رخ می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز