خبرگزاری کار ایران

به همت مجمع امور صنفی قوچان:

همایش پلیس و اصناف در قوچان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۸۰

همایش پلیس و اصناف به همت مجمع امور صنفی مشترک شهرستان قوچان در قوچان برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان به این موضوع اذعان دارند که با وجود همه مشکلات اقتصادی از نظر امنیت جزو بهترین‌ها کشور ها در جهان هستیم.

همایش پلیس و اصناف به همت مجمع امور صنفی مشترک شهرستان قوچان در قوچان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان به این موضوع اذعان دارند که با وجود همه مشکلات اقتصادی از نظر امنیت جزو بهترین‌ها کشور‌ها در جهان هستیم.

هادی شوشتری در همایش مشترک اصناف و بازاریان با نیروی انتظامی در سالن اجتماعات مجمع امور صنفی شهرستان قوچان بیان کرد: ایران در منطقه‌ای واقع شده که در طول ۱۰۰ سال گذشته چهارراه حوادثدنیا بوده و از نظر سیستم اطلاعات جغرافیائی هفدهمین کشور بزرگ دنیا در بین ۱۹۴ کشور مورد تایید سازمان ملل است و در حال حاضریکی از بحرانی‌ترین مناطق دنیاست.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران از نظر تعداد همسایه با وجود ۱۵ همسایه آبی و خاکی در مرزهای خود به همراه یک همسایه مجازی که در اکثر کشور‌های همسایه صاحب بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی و البته سفارتخانه‌ها می‌باشد رتبه سوم دنیا را به خود اختصاص داده که این‌ شرایط فراهم‌کردن امنیت را بسیار دشوار می‌کند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس با بیان اینکه ایران دارای حدود ۱۰ هزار کیلومتر مرز آبی و خاکی با کشورهای همسایه خود است، یادآور شد: در عین گستردگی مرز‌ها امروز نیروی انتظامی با همراهی ارتش و سپاه و وزارت اطلاعات امنیت پایدار را در سطح مرز‌ها و شهر‌ها فراهم کرده‌اند و دشمنان به این موضوع اذعان دارند که با وجود همه مشکلات اقتصادی از نظر امنیت جزو بهترین‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت بوده و امنیت بستر و پس‌زمینه هرگونه فعالیت اقتصادی، اجتماعی، تجاری بازرگانی و… است.

شوشتری ۱۲۰ ماموریت قانونی را بر عهده نیروی انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی و نظامی در مرز‌ها و شهرهای جمهوری اسلامی ایران بستر لازم برای امنیت را جهت هرگونه فعالیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… فراهم ساخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های حکومت تامین امنیت است، عنوان کرد: امنیت جدای از معنای خود باید در حفظ حرمت و حیثیت انسان‌ها نیز قرار داشته تا بی‌جهت به آبروی کسی خدشه وارد نشود.

همچنین در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان قوچان گفت: امروز قوچان یکی از شهرهای امن ایران به‌شمار می‌رود، بطوری‌که بسیاری از شاخص‌های ۳۱گانه امنیتی در قوچان به صفر رسیده و یا کاهش داشته است.

اسماعیل حیدری‌آزاد اظهار داشت: زمانی نیروهای انتظامی در جامعه موفق خواهد بود که مردم را همراه خود کند و پلیس برای مردم و از مردم است.

وی افزود: چشمان بیدار نیروهای انتظامی در شب‌ها، روز‌ها، جاده‌ها و در ایام تعطیل و غیرتعطیل مراقب جان، مال و ناموس مردم بوده و نیروی انتظامی به عنوان سربازان واقعی امام زمان(عج) خالصانه به مردم خدمت می‌کنند.

فرماندار قوچان با اشاره به اینکه مردم و اصناف همیشه و همه‌جا در کنار نیروی انتظامی حضور داشته‌اند، تاکید کرد: امروز قوچان یکی از شهرهای امن ایران به‌شمار می‌آید بطوری که بسیاری از شاخص‌های ۳۱گانه امنیتی در قوچان به صفر رسیده و یا کاهش داشته است.

وی یادآور شد: بی‌حجابی بعضی افراد در شهرستان قوچان متعلق به مردم متدین و متعصب قوچانی نیست چراکه آنان خود این موضوع را رعایت می‌کنند، بلکه شاید این بی‌حجابی‌ها متعلق به بعضی مهمانان شهر باشد.

حیدری‌آزاد تصریح کرد: شهرستان قوچان در بحثامنیت و موارد دیگر نسبت به شهرهای هم‌سطح خود در استان خراسان رضوی در جایگاه خوب و مناسبی قرار دارد.

در ادامه مراسم امام جمعه قوچان با اشاره به اینکه بسیاری از ناامنی‌ها توسط نیروی انتظامی به امنیت تبدیل شده است گفت: خداوند تبارک و تعالی به انسان فرموده که از پدر و مادر خویش باید تشکر کنید زیرا به شما خدمت کرده‌اند و باید از کسانی که در خدمت دین نیز هستند تشکر کرد.

وی با تاکید براینکه آدمی نیاز به امنیت دارد، یادآور شد: انسان در دنیا نیاز به امنیت برای حفظ آرامش، جان، مال و ناموس خویش دارد اما به امنیت روز قیامت و پس از رفتن از این دنیا نیز احتیاج دارد.

امام جمعه قوچان تاکید کرد: امروز شیطان بزرگ و ایادی‌اش امنیت جهان را برهم زده و ناامنی‌هایی را در کشورهایی مثل سوریه و عراق به وجود آورده‌اند.

وی اذعان کرد: انتظار شهدا و امام خمینی(ره) از همه این بوده که راه آنان را در پیش گرفته و ارزش‌ها را زیر پا نگذاریم و باید امروز سبک زندگی اسلامی را در جامعه، خانواده، دانشگاه، مدرسه و… پیاده تا موجبات خوشنودی خداوند را فراهم کنیم.

مروج با تاکید بر اینکه بسیاری از ناامنی‌ها توسط نیروی انتظامی به امنیت تبدیل شده، تصریح کرد: انسان باید پلیس خود بوده و چه برای امنیت دنیا و امنیت آخرت خود تلاش کند و این امنیت روز «تبلی السرائر» با عمل درست، صداقت و خدمت به بندگان خدا به وجود می‌آید.

همچنین در این همایش اسداله خانی مقدم، رئیس مجمع امور صنفی مشترک قوچان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: اصناف و بازاریان، نیروی انتظامی را سرمایه خود می‌دانند.

رئیس مجمع امور صنفی مشترک قوچان بیان کرد: جایگاه و نقش نیروی انتظامی در پاسداری از ارزش‌ها و برقراری امنیت در جامعه بسیار ارزشمند است و اصناف و بازاریان، خود را در برقراری امنیت، همراه و همگام نیروی انتظامی می‌دانند.

خانی مقدم با اشاره به جامعه محور و مردم محور بودن پلیس افزود: رویکرد پلیس رسیدن به شهری امن و بهره‌مندی از آرامش روانی بوده و جامعه در هر شرایطی برای بهبود فضای کسب و کار، به آرامش نیاز دارد و امنیت، پایه پیشرفت در هر جامعه‌ای است و افزایش امنیت منجر به توسعه اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری در بخش تولید می‌شود.

وی با اشاره به لزوم افزایش تعامل سازنده اصناف و پلیس گفت: نگرش جمعی و کار جمعی در سایه همکاری و تعامل موجب بهبود فضای کسب و کار و داد و ستد در بازار می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی مشترک قوچان اظهار امیدواری کرد با تعامل سازنده نیروی انتظامی و اصناف و بازاریان، ساماندهی واحدهای بدون پروانه کسب در قوچان تسریع و با فرهنگ سازی مناسب، پرونده واحدهای بدون پروانه کسب، بایگانی شود و به زودی شاهد بازاری اسلامی در جامعه باشیم.

در این مراسم فرمانده انتظامی قوچان نیز با اشاره به در دسترس بودن تکنولوژی‌ها گفت: تکنولوژی باعثپیشرفت بوده اما اگر فرهنگ استفاده از آن نهادینه نشود، استفاده‌های غیرضروری از آن می‌شود که تبعات جبران‌ناپذیری همچون سست شدن بنیان خانواده‌ها را به دنبال خواهد داشت.

سرهنگ علی حیرانی با اشاره به نیاز پلیس در همکاری با مردم بیان کرد: رویکرد نیروی انتظامی مردم‌داری و تقویت سرمایه‌های اجتماعی است.

وی افزود: همواره شرایط در نیروی انتظامی به سمت مطلوب بوده و این نیرو به عنوان مظهر اقتدار ملی با همه دستگاه‌ها هماهنگ بوده و با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید به دنبال افزایش سرمایه‌های اجتماعی است.

حیرانی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی حداکثر رضایت مردم را جذب کرده است، گفت: عزت امروزه به برکت خون شهیدان و بصیرت مردم بوده که باعثتوسعه پایدار و یاری رساندن به نیروی انتظامی در ایجاد امنیت پایدار و جذب مشارکت‌های مردمی شده است.

وی تصریح کرد: قانون‌گرائی و افزایش احساس امنیت باعثمشروعیت نیروی انتظامی شده و این نیرو را در کاهش تهدیدات یاری رسانده است.

فرمانده انتظامی قوچان یادآور شد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران با دشمنی به سرکردگی آمریکا در جنگ بوده‌ایم؛ یک روز در غرب و جنوب به‌صورت رودررو و یک روز با استفاده از تکنولوژی بر روی پشت بام‌ها.

وی اضافه کرد: تکنولوژی باعثپیشرفت بوده اما اگر بومی‌سازی نشده و فرهنگ استفاده از آن نهادینه نشود استفاده‌های غیرضروری از آن می‌شود که تبعات جبران‌ناپذیری همچون سست شدن بنیان خانواده‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیرانی خاطرنشان کرد: باید در خانواده، مراکز دانشگاهی و تربیتی، اصناف و… بطور کلی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود و با شناسائی برنامه‌های آسیب‌زا به سمت آنان نرویم.

وی با اشاره به اینکه امروزه در شهرستان قوچان با جرائم خشن روبرو نیستیم، اذعان داشت: عدم رعایت حجاب در قوچان بسیاری از مردم به‌ویژه خانواده‌های شهدا و متدینین را آزرده خاطر کرده که اصناف و بازاریان نقش مهمی را در امر به معروف و نهی از منکر و کاهش این معضل ایفا می‌کنند.

فرمانده انتظامی قوچان عنوان کرد: نوع بعضی مجالس عروسی و راه‌افتادن کاروان‌های عروسی که باعثایجاد مزاحمت برای مردم می‌شود نیز باید در شهرستان ساماندهی شده و این موضوع باید در سطح جامعه و خانواده‌ها فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز