خبرگزاری کار ایران

اما و اگرها برای تکمیل قطار شهری مشهد ادامه دارد؛

تکمیل خط یک شاید پایان سال ۹۳؛ افتتاح خط دو پایان ۹۴

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۴۴

نباید فراموش شود که خط یک قطار شهری مشهد نتوانسته ترافیک بلوار وکیل آباد تا میدان بسیج را بشکند و شاید گران بودن هزینه حمل و نقل و ناتوانی مردم در پرداخت آن از مهمترین این مشکلات باشد.

ایلنا: با وجود کامل نشدن ایستگاه‌های پایانی خط یک قطار شهری مشهد، آن هم چند سال پس از تأسیس، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد از راه‌اندازی خط دوم قطار شهری مشهد تا سه سال آینده خبر داده است؛ وعده‌ای که در میان اما و اگرهای فراوانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد هر چند ابوالفضل میرزایی فیض‌آبادی با دست پر به میان خبرنگاران آمد و از اقدامات این سازمان سخن به میان آورد، اما نباید فراموش شود که خط یک قطار شهری مشهد نتوانسته ترافیک بلوار وکیل آباد تا میدان بسیج را بشکند و شاید گران بودن هزینه حمل و نقل و ناتوانی مردم در پرداخت آن از مهم‌ترین دلایل این مسئله باشد.

البته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد خبرهای خوشی هم داشت که در این خصوص گفت: با حضور مشهد به عنوان نماینده UITP، کمپین جهانی رشد ارتباطات با حمل و نقل عمومی در حال برگزاری است.

میرزایی فیض‌آبادی یکی از مشکلات موجود در مسیر احداثخط ۲ قطار شهری مشهد را قرارداد عقد شده با پیمانکار بیان و تصریح کرد: این قرارداد از نظر مسائل فنی و تکنولوژی در سطح عالی و با یک شرکت معتبر بسته شده است، اما ارقام غیرقابل تغییر این قرارداد بر اثر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی موجود جامعه، مشکلاتی را ایجاد کرده است که امیدواریم این مشکلات با تدبیر اعضای جدید شورای اسلامی شهر و مدیریت فعلی شهر حل شود.

وی همچنین پیشرفت احداثادامه خط یک قطار شهری مشهد تا فرودگاه را خوب توصیف و اظهار کرد: این پروژه طبق زمانبندی در حال انجام بوده و اگر در تجهیزات گشایشی ایجاد شود، تا پایان سال ۹۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری افزود: دو ماه قبل، بعد از دو سال عضویت در اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل عمومی توانستیم جایزه ممتاز کیفیت ارائه خدمات به مسافران را از این اتحادیه دریافت کنیم.

میرزایی فیض‌آبادی با اشاره به اینکه UITP بزرگ‌ترین مرجع حمل و نقل عمومی در جهان است، اظهار کرد: با افتخاراتی که در سطح جهانی کسب کرده‌ایم، این اتحادیه از ما به عنوان تنها نماینده کشور جهت شرکت در کمپین جهانی رشد ارتباطات با حمل و نقل عمومی دعوت به همکاری کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد ادامه داد: نشست خبری حاضر به عنوان یکی از برنامه‌های این کمپین که از ۱۶ تا ۲۲ سپتامبر همزمان با هفته حمل و نقل عمومی اروپا در حال برگزاری است، امروز ۱۸ سپتامبر به طور همزمان در ۸۰ شهر، ۳۰ کشور و پنج قاره جهان برپا می‌شود تا از اصحاب رسانه و خبرنگاران برای محقق شدن این نهضت استفاده کنیم.

میرزایی هدف و شعار این کمپین را گسترش دو برابری حمل و نقل عمومی جهان تا سال ۲۰۲۵ عنوان و تاکید کرد: تلاش شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد بر این است که زود‌تر از موعد مشخص شده به این هدف دست یافته و فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه آرمان اصلی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد بهبود کیفیت زندگی مردم است، تصریح کرد: با توجه به رشد جمعیت و شلوغی شهر‌ها، یکی از اهداف این کمپین، جلوگیری از خسارت‌های زیست محیطی و همچنین بیماری‌های روحی و روانی ایجاد شده بر اثر استرس ترافیک است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: در راستای مشارکت فعال در اجرای هر چه بهتر نهضت حمل و نقل عمومی، اقداماتی از جمله نصب ۱۸ بنر حاوی پیام‌های کمپین و پخش و نصب ۱۵۰۰ پوستر حاوی پیام‌های انسانی UITP بومی شده با فرهنگ کشور انجام شده است.

میرزایی فیض‌آبادی با اشاره به رونمایی تمبر هفته حمل و نقل عمومی افزود: راه‌اندازی صفحه ویژه در وب سایت قطار شهری مشهد، تهیه فیلم مستند و عکس‌های مرتبط و برگزاری نشست خبری برای عملیاتی کردن کمپین رشد ارتباطات با حمل و نقل عمومی با کمک خبرنگاران از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

وی پویایی اقتصاد شهری و داشتن شهرهای سرسبز، بهره‌وری بیشتر انرژی و سفری راحت و آرام با حمل و نقل عمومی را به عنوان شعارهای کمپین معرفی و عنوان کرد: در حمل و نقل شخصی، تولید گازهای گلخانه‌ای ۳.۵ برابر بیشتر از حمل و نقل عمومی است که با محقق شدن اهداف این کمپین، تا سال ۲۰۲۵ از انتشار ۰.۵ میلیارد تن گازهای گلخانه‌ای در جهان جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اظهار کرد: قطار شهری مشهد فعالیت خود را از سال ۸۹ و با سه قطار آغاز کرد که سر فاصله زمانی رسیدن هر قطار به ایستگاه ۳۰ دقیقه بود ولی اضافه کردن ماهیانه ۶ قطار باعثکاهش سر فاصله زمانی به چهار دقیقه شده است.

وی با اشاره به چهار ساعت فعالیت قطار شهری در ابتدای آغاز به کار ادامه داد: در حال حاضر از ساعت ۶.۳۰ صبح تا حدود ۱۰.۳۰ شب به مردم خدمت‌گذاری می‌کنیم که متوسط تاخیر‌ها به کمتر از دو ثانیه رسیده است.

وی تعداد اعزام‌های روزانه قطار شهری مشهد را به طور متوسط ۲۶۰ اعزام اعلام کرد و افزود: در فاصله زمانی اسفندماه ۸۹ تا مرداد ماه ۹۲، حدود ۵۱ میلیون نفر توسط قطار شهری مشهد جابجا شده‌اند.

وی بیشترین مسافر را با ۶ میلیون و ۴۳۵ هزار نفر مربوط به ایستگاه بسیج و کمترین آن را با ۸۶۷ هزار نفر مربوط به ایستگاه آزادی دانست و افزود: شاخص منظم بودن که در آن تعداد سفرهای برنامه‌ریزی شده، تعداد سفرهای لغو شده و تاخیر اعزام‌ها یا نقص سفر تاثیرگذار است، امروز به ۹۹.۰۱ درصد رسیده است.

میرزایی فیض‌آبادی به تشریح برنامه‌های قطار شهری مشهد در استقبال از بازگشایی مدارس پرداخت و گفت: در طرح نسیم مهر که به همین مناسبت برگزار می‌شود با افزایش نیم ساعته مدت زمان خدمت رسانی روزانه و کوتاه کردن پنج دقیقه‌ای مدت زمان سفر، سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه را به چهار دقیقه کاهش می‌‎دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز