خبرگزاری کار ایران

هر ۱۰ دانش‌آموز مشهدی یک سرویس؛

جابه‌جایی ۷۵ هزار دانش‌آموز توسط ۷ هزارتاکسی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۱۰

والدین می‌توانند برای اطلاع از نرخ سرویس ها به آدرس سازمان به نشانی www. taxi. mashhad. ir مراجعه کنند و از بهای خدمات سرویس مدارس به صورت ماهیانه و به ازای هر نفر اطلاع یابند.

ایلنا: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۷۵ هزار دانش‌آموز توسط ۷ هزار تاکسی سرویس‌دهی خواهند شد.
به گزارش ایلنا از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، هادی عطارزاده طوسی افزود: طی سال تحصیلی گذشته ۷۰ هزار دانش‌آموز در مشهد توسط تاکسی‌ جابه جا شدند که این آمار با افزایش ۱۵ الی ۲۰ درصدی در سال ‌تحصیلی جدید به ۷۵ هزار دانش‌آموز افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها برای سرویس‌دهی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: والدین می‌توانند برای اطلاع از نرخ سرویس‌ها به آدرس سازمان به نشانی www. taxi. mashhad. ir مراجعه کنند و از بهای خدمات سرویس مدارس به صورت ماهیانه و به ازای هر نفر اطلاع یابند.
وی تاکید کرد: هیچ سرویسی اجازه ندارد خارج از این تعرفه مبلغی را دریافت کند.
توقیف سرویس‌های مدارس بدون برچسب
عطارزاده در ادامه به برخورد شدید با سرویس‌های مدارس بدون برچسب در سال‌تحصیلی جدید اشاره و تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته هریک از سرویس‌های مدارس که بدون برچسب مشغول جابه‌جایی دانش‌آموزان باشند اعمال قانون خواهند شد و از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.
به گفته وی باید تمامی رانندگان سرویس‌های مدارس دارای معاینه فنی خودرو، بیمه سرنشین و دارای کارت سرویس مدارس باشند.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: بر چسب‌های ویژه تا ۵ روز قبل از شروع سال تحصیلی نصب خواهند شد.
برخورد شدید با سرویس‌های شخصی مدارس در سال تحصیلی جدید
عطارزاده طوسی در ادامه از نوع فعالیت سرویس‌های مدارس یاد کرد و گفت: طبق قانون تنها خودروهایی اجازه جابجایی دانش‌آموزان را به عنوان سرویس مدارس دارند که دارای پروانه فعالیت از سازمان تاکسیرانی باشند.
وی با غیرقانونی خواندن فعالیت سرویس‌های شخصی مدارس تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید پلیس راهور و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد بر فعالیت سرویس‌های مدارس نظارت خواهند کرد که در صورت مشاهده هر گونه فعالیت سرویس شخصی به شدت با افراد قانون شکن برخورد خواهد شد.
عطارزاده ادامه داد: اگر هریک از مدیران مدارس فرد خاصی را که توانایی جابجایی دانش‌آموزان به عنوان سرویس مدارس را دارد شناسایی کرده و قصد همکاری با وی را دارند باید این فرد را به سازمان تاکسیرانی معرفی کنند تا این سازمان فرد مورد نظر را تایید و بعد از ارائه مجوز، به آموزش و پرورش معرفی کند.
تایید ۴۷ شرکت برای خدمات سرویس مدارس
معاون بازرسی و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد نیز عنوان کرد: تاکنون ۴۷ شرکت تاکسیرانی برای جابجایی دانش‌آموزان به عنوان سرویس مدارس مشهد مشخص و تعیین صلاحیت شده‌اند که اسامی آن‌ها به آموزش و پرورش ارسال شده است.
محمد‌پور اضافه کرد: خودروهای پراید، پیکان، پژو، سمند، ال ۹۰ و انواع ون‌ها و خودروهای گروهی از جمله وسایل نقلیه‌ای هستند که به عنوان سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید جابجایی دانش آموزان را بر عهده خواهند گرفت.
سرویس‌های مدارس ابتدایی مجاز به جابجایی تنها ۵ دانش‌آموز هستند
معاون بازرسی و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در خصوص ظرفیت جابجایی تعداد نفرات هر سرویس توضیح داد: با تعامل‌های صورت گرفته در سال تحصیلی جدید تنها سرویس‌های مدارس ابتدایی مجاز به جابجایی ۵ دانش‌آموز هستند.
محمدپور ادامه داد: سرویس‌های مدارس راهنمایی و دبیرستان اگر بیشتر از ۴ دانش‌آموز را برای جابجایی سوار خودرو خود کرده باشند توسط پلیس توقیف خواهند شد.
وی همچنین به تغییر رانندگان در یک ‌سال فعالیتشان به عنوان سرویس مدارس اشاره کرد و افزود: در این زمینه هم اگر راننده‌ای به مشکلی برخورد و توان جابه‌جایی دانش‌آموزان را نداشت برای جایگزینی باید صلاحیت فرد جدید به تایید این سازمان و آموزش و پرورش برسد.
به گفته وی هیچ راننده‌ای حق ندارد در مسیر جابجایی، دانش‌آموزی را خارج از مسیر اصلی پیاده و سوار کند چرا که در صورت بروز هرگونه مشکل با فرد متخلف برخورد خواهد شد و این امر ممنوع است.
وی در خصوص بازرسان سرویس‌های مدارس نیز خاطرنشان کرد: ۲۵ خودرو گشت و نظارت در طی سال بر نوع فعالیت سرویس‌های مدارس نظارت خواهند داشت و در صورت بروز تخلف با رانندگان خاطی برخورد خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز