خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بیرجند در مجلس مطرح کرد:

غفلت آموزش و پرورش در زمینه مسائل فرهنگی

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش در حوزه مسائل فرهنگی غفلت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در نشست با مسئول و فعالان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان بیرجند ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت‌های این اتحادیه در سطح مدارس گفت: کار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی بسیار مقدس و رفیع است که متأسفانه از سوی مسئولان به آن کمتر توجه شده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند، اظهار داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در حوزه‌ای کار می‌کند که حفره فرهنگی در آن وجود دارد و باید حمایت مادی و معنوی از این مجموعه همه جانبه باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس اضافه کرد: صداقت، پاکی و خلاقیت شاخص دانش‌آموزان است و بنده همواره از دیدار با آنان استقبال می‌کنم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در آموزش و پرورش در حوزه مسائل فرهنگی غفلت شده است تصریح کرد: دوران تحصیل نوجوانان و جوانان در مدارس بسیار سرنوشت‌ساز است چرا که اگر تکیه فقط بر علم باشد و از پرورش و فرهنگ غفلت شود در آینده گرفتار مشکلات ریز و درشت زیادی خواهیم بود.

عبادی در ادامه به آسیب‌های اجتماعی عدم توجه به فرهنگ در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان کرد: اگر امروز شاهد اختلاس‌ها، مشکلات در زمینه رانندگی، مسئولیت‌پذیری و غیره هستیم به‌ خاطر عدم توجه به فرهنگ است.

وی با بیان این مطلب که صداقت، برنامه‌ریزی و فرهنگ کار باید در دوران تحصیل در مدارس تعلیم داده شود گفت: امروز تنها محتوای حداقلی کتب آموزشی در مدارس خروجی لازم را نخواهد داشت و باید از ظرفیت‌های فرهنگی نیز در این زمینه بهره ‌گرفت.

رئیس کمیته فرهنگ و تربیت اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه در زمینه فرهنگ هیچ وزارتخانه‌ای مهم‌تر از آموزش و پرورش است اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، تنها مرکزی است که در سطح آموزش و پرورش دغدغه آن مسائل فرهنگی است که انتظار داریم مسئولان از این مجموعه حمایت کنند.

عبادی با اشاره به اینکه حذف معاونت پرورشی از آموزش و پرورش در دوران اصلاحات خطای استراتژیک بود گفت: در حال حاضر هم این معاونت در آموزش و پرورش فعال است که اقدام و فعالیت خاصی از آنان شاهد نیستیم.

از تشکل‌های مؤمن و انقلابی در سطح مدارس حمایت نمی‌شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان بیرجند نیز در این جلسه به بیان فعالیت‌های این اتحادیه در سطح مدارس پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه از تشکل‌های مؤمن و انقلابی در سطح مدارس حمایت نمی‌شود که انتظار داریم در این زمینه پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

سالاری به دیدار تاریخی اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در دهه فجر سال گذشته نمایشگاه انقلاب توسط اتحادیه در بیرجند پیگیری شد که گزارش‌های آن به دفتر مقام معظم رهبری نیز ارسال شده است که ایشان از این فعالیت‌ها ابراز رضایت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان اتحادیه در کنار تحصیل کار انقلابی انجام می‌دهند یادآور شد: امسال بنا داریم به فعالیت‌های اتحادیه در سطح مدارس رشد کمی و کیفی بدهیم که امیدواریم در این زمینه مسئولان دانش‌آموزان را در مدارس همراهی کنند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی بیرجند در ادامه افزود: در حال حاضر مؤسسه علمی آینده‌سازان اتحادیه که در زمینه برگزاری آزمون‌ها و مشاوره علمی فعالیت می‌کند مکانی برای فعالیت‌های خود ندارد.

کد خبر : ۴۰۲۷۸۹