خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

نظارت بر نانوایی‌ها با دقت بیشتری انجام شود

استاندار خراسان جنوبی‌گفت: دستگاه‌های مرتبط و سازمان‌های بازرسی و نظارتی باید بر واحدهای نانوایی نظارت دقیق تر و بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری خراسان جنوبی، سیدعلی اکبر پرویزی گفت: مسئولان نظاتی و بازرسی به گونه‌ای بازار را تنظیم کنند که هم شرایط تولید کننده و هم مصرف کنندگان را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دولت دنبال دخالت در بازار نیست، ادامه داد: امیدواریم شرایط اقتصادی و ذخایر کالا در کشور به گونه‌ای باشد که زمانی که بازار دچار التهاب شود دولت ورود پیدا کند.

وی افزود: در شرایط عادی، نیاز به ورود دولت در بازار نیست و با توافق فروشنده و مصرف کننده شرایط بازار تنظم و تعدیل می شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه یادآور شد: باید موضوع تنظیم بازار در استان نیز با این نگاه مدیریت شود.

پرویزی با تأکید بر ضرورت حذف واسطه ها در بازار افزود: واسطه‌ها و دلالان، با توجه به اینکه هیچ هزینه‌ای را متحمل نمی‌شوند و سود زیادی را کسب می‌کنند به ضرر تولید کنندگان و مصرف کنندگان است.

وی گفت: زمانی که قیمت کالاها به شدت کاهش می یابد، دیگر تولیدکنندگان رغبتی برای ادامه کار و تولید ندارند و این امر سبب به خطر افتادن اشتغال کشور می‌شود و در این شرایط دولت باید برای تنظیم بازار ورود پیدا کند.

وی به نظارت بر کیفیت نان اشاره کرد و تاکید کرد: از زمانی که تعزیرات آرد و نان از فرمانداری‌ها سلب شد به طور جدی کیفیت نان در کشور پایین آمده و فروش آزاد آرد نیز توسط نانوایی‌ها افزایش یافته بنابراین باید در حوزه نان دقت بیشتری صورت گیرد.

مقام عالی دولت در استان اذعان داشت: نانوایی‌هایی که تخلفات مکرر دارند باید تعطیل شوند زیرا با هزینه سنگین، دولت گندم را خریداری و آرد را تأمین کنند، اما به سبب عدم توجه بعضی نانوایان، میزان هدر رفت نان بسیار بالا است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت نظارت بر مسائل بهداشتی نانوایان تصریح کرد: در حوزه بهداشتی و کیفیت پخت نانوایی‌ها، با هرگونه تخلف برخورد جدی شود و درصورت عدم توجه به اخطارها، واحدها تعطیل شوند.

کد خبر : ۴۰۱۷۰۱