خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

صادرات بیش از ۲ هزار تن سبزی و صیفی از خراسان جنوبی به استان‌های دیگر

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از صادرات ۲۰۲۵ تن سبزی و صیفی از استان به استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی‌پورمطلق اظهار کرد: اکنون 2025 تن سبزی و صیفی از استان خراسان جنوبی به استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی صادر می‌شود.

وی افزود: در بخش محصولات جالیزی نیز 28 هزار و 50 تن به استان های تهران، اصفهان، کرمان، خراسان رضوی و اردبیل صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 10 هزار تن پنبه نیز به استان های شمالی و خراسان رضوی صادر می‌شود گفت: ارزن هم به میزان 2 هزار تن و چغندرقند نیز به میزان 25 هزار تن به استان های دیگر صادر می‌شود.

وی تقویت بنیه کارشناسی و نیروی انسانی و آموزش فنی کارشناسان و بهره‌برداران، تشکیل و تقویت تشکلها، ساماندهی و سرمایه‌گذاری تسهیلات بخش کشاورزی، ساماندهی و بازنگری بیمه محصولات کشاورزی و افزایش ضریب مکانیزاسیون را نیاز اساسی بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی برشمرد.

ولی‌پورمطلق ایجاد مجتمع‌های تولیدی کشاورزی به منظور اشتغال فارغ‌التحصیلان، اولویت واگذاری پروژه‌ها و تسهیلات کم‌بهره به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و استفاده از کارشناسان ناظر به عنوان مهندسین مزارع، گلخانه و دامپروری‌ها را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در حوزه فارغ‌التحصیلان این بخش برشمرد.

کد خبر : ۳۹۹۳۳۹