خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری اصفهان:

کارگران ساختمانی استان اصفهان نهاد صنفی برای نظارت بر ایمنی ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۳۹۲

«اگر نهاد صنفی تشکیل شود دیگر نمی‌توان به آسانی کارگران ساختمانی را مجبور کرد که تحت هر شرایط ناامنی کار کنند. / شرایط پیچیده‌ای که در نبود نهاد صنفی، برای دسترسی این کارگران به مزایای بیمه‌ سازمان تامین اجتماعی به وجود آمده باعثشده است که در حال حاضر کارگران ساختمانی اصفهان بیش از سایر همکاران خود در معرض آسیب‌ قرار بگیرند.».

یک روز پس از حادثه منجر بهمرگ هشت کارگر ساختمانیبر اثر سقوط آسانسور در اصفهان، مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان می‌گوید: هیچ نهاد صنفی برای دفاع از حقوق کارگران ساختمانی از جمله انجام نظارت صنفی در هنگام ساختمان سازی در استان اصفهان وجود ندارد.

«علی یزدانی» در این باره به ایلنا گفت‌: حادثه روز سه‌شنبه(۲۸ بهمن) در حالی اتفاق افتاد که مطابق آمار موجود شمار قابل توجهی از مشاغل ساختمانی در گروه کارهای سخت و زیان آور قرار دارند اما در فقدان حتی یک نهاد صنفی، اقدامی در این خصوص انجام نگرفته است.

این فعال صنفی کارگری افزود: شرایط پیچیده‌ای که در نبود نهاد صنفی، برای دسترسی این کارگران به مزایای بیمه‌ سازمان تامین اجتماعی به وجود آمده باعثشده است که در حال حاضر کارگران ساختمانی اصفهان بیش از سایر همکاران خود در معرض آسیب‌ قرار بگیرند.

یزدانی بابیان اینکه به زودی نخستین مجمع عمومی برای انتخاب اعضای هیات مدیره نقاشان ساختمانی اصفهان تا نیمه نخست اسفند ماه برگزار خواهد شد، افزود: امیدواریم در مدت زمانی که تا پایان سال جاری باقیمانده است دست‌کم برای تعدادی از حرفه‌های ساختمانی استان اصفهان نهاد کارگری تشکیل دهیم.

وی افزود: اگر نهادهای صنفی کارگران ساختمانی در اصفهان تشکیل شوند می‌توان امیدوار بود که حداقل از طریق این نهاد‌ها نظارت بر ایمنی کارگران در کارگاه‌های ساختمانی تقویت شود.

یزدانی در پایان افزود: اگر نهاد صنفی تشکیل شود دیگر نمی‌توان به آسانی کارگران ساختمانی را مجبور کرد که تحت هر شرایط ناامنی کار کنند و کمتر می‌توان مدعی شد که دلیل وقوع حوداثدر کارگاه‌های ساختمانی خطای کارگر بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز