خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس ایمنی در صنعت نفت و گاز:

ضعف وزارت نفت در اجرای آیین‌نامه‌های ایمنی / دولت ملزم به نظارت است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۵۹

«مدیران صنایع نفت و گاز برای آنکه از سوی مسئولان ستادی دفتر مرکزی در مورد پایین بودن تولید مورد پرسش قرار نگیرند، اصول ایمنی را به سادگی فدای افزایش تولید می‌کنند.»

به باور یک کار‌شناس حفاظت ایمنی صنایع نفت و گاز، برای جلوگیری از تکرار حوادثحین کار در این صنایع، وزارت نفت به عنوان متولی ستادی این صنعت ملزم است نظارت بر اجرای آیین نامه‌های اصول ایمنی و بهداشت کار را جدی‌ بگیرد.

این کارشناس ایمنیکه سابقه نظارت بر رعایت اصول ایمنی و حفاظت فنی در پروژ‌های منطقه پارس جنوبی را دارد، در واکنش بهحادثه کشته شدن یک کارگر در پالایشگاه فجر جم، به ایلنا گفت: مدیران صنایع نفت و گاز برای آنکه از سوی مسئولان ستادی دفتر مرکزی در مورد پایین بودن تولید مورد پرسش قرار نگیرند، اصول ایمنی را به سادگی فدای افزایش تولید می‌کنند.

این کار‌شناس ایمنی کار که نخواست نامش فاش شود افزود: وجود چنین روحیه مدیریتی در کنار نبود نظارت کافی بر نحوه اجرای آیین نامه‌های ایمنی بهداشت و ایمنی کار باعثشده است تا از یکسو هر از چندگاهی کارگاه‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به محل وقوع حوادثکار تبدیل شوند و از سوی دیگر در بیشتر گزارش‌های رسمی قربانیان حادثه به عنوان عامل حادثه معرفی شوند.

این کار‌شناس ایمنی تاکید کرد: این وضعیت در حالی است که با وجود همه مشکلات اقتصادی در صنایع نفت‌، گاز و پتروشیمی و حتی نیروگاهی، آیین نامه‌های مربوط به اصول ایمنی و بهداشت کار در صورت اجرا به روز و کارآمدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز