خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس ایمنی و بهداشت کار تشریح کرد:

ایمنی کارگران بازیچه رکورد زنی در تولید

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۳۳

وقتی از کارگری انتظار دارند در شرایط ثابت بهره وری کار خود، کار ۸ ساعت را در ۴ ساعت انچام دهد بهره‌وری تخصصی کار، کیفیت و راندمان روحی و جسمی او کاهش می‌یابد.

یک کار‌شناس ایمنی و بهداشت کار در مناطق نفتی در واکنش به احتمال نقش رکوردزنی تولید گاز در بروزحادثه کشته شدن یک کارگر در پالایشگاه فجر جمگفت: بالابردن سرعت کار و بهره وری به منظور رکورد زنی در تولید موجب کاهش کیفیت ایمنی کارگران می‌شود.

«شهرام غریب» در این باره به ایلنا گفت: وقتی یک حد از تولید محصول هدف گذاری می‌شود و قرار است زود‌تر از زمان مقرر به آن دست بیابند فشار کاری بیشتری به کارگر کارگران وارد آمده و کیفیت کار آن‌ها از لحاظ بهداشتی افت می‌کند.

وی با بیان این مطلب که فشارهای فوق می‌تواند در نتیجه شرایط ویِژه اقتصادی مانند تحریم، کمبود و یا وجود تفکر غیر تخصصی در کار باشد اظهار داشت: وقتی از کارگری انتظار دارند در شرایط ثابت بهره وری کار خود، کار ۸ ساعت را در ۴ ساعت انچام دهد بهره‌وری تخصصی کار، کیفیت و راندمان روحی و جسمی او کاهش می‌یابد.

این کار‌شناس بهداشت کار افرود کارگری که شدت کار خود را افزایش می‌دهد تا به بهره وری مورد انتظار برسد نیازمند اوقات استراحت، مرخصی و امکانات رفاهی بیشتر است اما در اغلب موارد انتظار دارند کارگری با فراغت ثابت، محصول نهایی بیشتری را تولید کند و با شدت بیشتری کار کند.

غریب همچنین با اشاره به ویژگی فنی ابزارآلات و ماشین‌هایی که در فرایند تولید به کار گرفته می‌شود اضافه کرد دستگاه‌های مذکور معمولا طول عمر ثابتی دارند و این طول عمر عبارت از ساعت کاری است که آن‌ها به کار گرفته می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز