خبرگزاری کار ایران

بررسی توسعه همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه کاداستر ؛

بررسی توسعه همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه کاداستر

در دیدار رییس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران با وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه، توسعه همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه کاداستر بررسی شد.

به گزارش ایلنا، احمد تویسرکانی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در راس هیاتی جهت شرکت در اجلاس بین المللی کاداستر در استانبول ترکیه سفر کرده است، با ادریس گوللوجه وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه دیدار و درباره زمینه‌های توسعه مناسبات، گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار که سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول نیز در آن حضور داشت، تویسرکانی با تشریح نظام اداری و مدیریتی و جایگاه سازمان ثبت اسناد و املاک در جمهوری اسلامی ایران، آن را یک سازمان ملی خواند که با پیشینه 102 ساله، دارای تجارب ارزنده‌ای است و قریب به 20 سال نیز در زمینه کاداستر پیشرفت های قابل توجهی کسب کرده است.

وی با اشاره به دستاورده های ارزنده ترکیه در بخش کاداستر و بویژه در حوزه مدیریت زمین، ابراز امیدواری کرد که سازمانهای ذیربط دو کشور بتوانند در حوزه های مشابه همکاری کنند.

معاون قوه قضائیه ایران همچنین با اشاره به سفر اخیر رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به تهران، آن را موفقیت آمیز و بیانگر حسن مناسبات دو کشور خواند و افزود: چندین پروتکل همکاری بین دو کشور امضاء شد که پروتکل همکاری بین مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک جمهوری اسلامی ایران و موسسه ثبت اختراع ترکیه، زمینه های توسعه همکاریهای نزدیک‌تر این سازمانها را فراهم کرده است.

معاون قوه قضائیه ایران همچنین از وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه برای سفر به تهران و انجام برخی مذاکرات دعوت کرد.

ادریس گوللوجه وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به مثمر ثمر بودن سفرهای دو سال اخیر خود به ایران و دیدار با مقامات ارشد کشورمان، ابراز امیدواری کرد که با اراده جدی مدیران سازمانهای دو کشور ، زمینه های توسعه سطح فعلی مناسبات بویژه در خصوص موضوعات فنی و تخصصی نقشه برداری، کاهش خسارات ناشی از زلزله و تبادل اطلاعات و فناوری روز میان ایران و ترکیه تحقق یابد.

بر اساس این گزارش اجلاس بین المللی کاداستر در 31 فروردین ماه سال جاری در مرکز برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های خلیج استانبول آغاز شد. در این اجلاس نمایندگانی از 85 کشور در سطوح مختلف و سه هزار کارشناس به منظور اخذ دیدگاه مشترک درباره کاداستر جهانی به مدت چهار روز در مورد موضوعات فنی و تخصصی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

کد خبر : ۲۷۲۳۳۴