خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ:

هدف پلیس افتخاری، مشارکت مردم در تأمین امنیت است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۹۰

از سال گذشته، موضوع پلیس افتخاری در سراسر کشور خصوصاً در تهران بزرگ مطرح شد، در نوروز ۹۳ اولین واحدهای این پلیس در همایش حضور پیدا کردند.

رئیس پلیس تهران بزرگ، هدف از راه‌اندازی پلیس افتخاری را مشارکت مردم در تأمین امنیت عنوان کرد و افزود: همیشه مردم در کنار پلیس بودند و قطعاً این همراهی بیشتر خواهد شد و امنیت بهتری را در سراسر کشور و تهران شاهد خواهیم بود؛

به گزارش ایلنا، سردار حسین ساجدی‌نیا صبح امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان ستاد پلیس افتخاری در تهران، اظهارداشت: از سال گذشته، موضوع پلیس افتخاری در سراسر کشور خصوصاً در تهران بزرگ مطرح شد، در نوروز ۹۳ اولین واحدهای این پلیس در همایش حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز عملاً ساختمان ستاد پلیس افتخاری در تهران افتتاح شد، گفت: به مدت یک هفته است در اکثر کلانتری‌های تهران خصوصاً مناطق شرق و غرب شروع به جذب پلیس افتخاری کرده‌ایم، بدون اینکه تبلیغ خاصی انجام شود در کمتر از ۱۰ روز قریب به ۵ هزار نفر ثبت نام کردند که این امر حاکی از استقبال خوب مردم از پلیس افتخاری است.

رئیس پلیس تهران بزرگ، هدف از راه‌اندازی پلیس افتخاری را مشارکت مردم در تأمین امنیت عنوان کرد و افزود: همیشه مردم در کنار پلیس بودند و قطعاً این همراهی بیشتر خواهد شد و امنیت بهتری را در سراسر کشور و تهران شاهد خواهیم بود؛ امیدوارم برای سال ۹۴ پلیس افتخاری نقش مؤثری در ارتقاء امنیت در سطح شهر تهران داشته باشد.

این مقام ارشد انتظامی به استقبال خوب اقشار و صنوف مختلف مردم برای جذب در پلیس افتخاری اشاره کرد و افزود: طبق آمار سرانگشتی از همه اقشار مردم نظیر دانشجویان، دانش‌آموزان، پزشکان، کارمندان، خبرنگاران، معلمان و حتی از بازنشستگان، جذب پلیس افتخاری شده اند که آینده روشنی برای این پلیس پیش بینی می کنیم.

ساجدی نیا با بیان اینکه طی ۱۱ ماه گذشته کند حرکت کردیم تا پایه‌های این مجموعه را محکم و قانونمند پایه ریزی کنیم، خاطرنشان کرد: درصدد هستینم تخلفات در این حوزه، حداقلی باشد، البته در همین ساختمان ستاد پلیس افتخاری، دفاتر نظارتی جهت بررسی راه اندازی شد، قوانین خوبی پایه ریزی شده تا کمترین تخلف را در آینده شاهد باشیم.

وی گفت: همچنین شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با سامانه ۱۹۷ تماس گرفته که قطعاً از سوی این سامانه پیگیری می شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، فراهم کردن امنیت خوب با کمک مردم را بهترین مزیت پلیس افتخاری عنوان کرد و افزود: پلیس افتخاری همان گونه که از نامش مشخص است به صورت افتخاری جذب شده است و فعلاً برای آن حقوقی درنظر گرفته نشده و به صورت داوطلبانه فعالیت می کنند.

ساجدی نیا درباره جذب بانوان در پلیس افتخاری با بیان اینکه فعلاً بحثآقایان مطرح است، گفت: طبق دستور العمل ها، خانم ها نیز می توانند جذب پلیس افتخاری شوند اما در اولین مرحله پلیس افتخاری، هدفگذاری‌مان این است که از آنها بیشتر در حوزه گشت و حضور در محلات استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: محدودیت خاصی برای جذب نداریم، مراحل گزینش و پارامترهای خاصی را برای استخدام پلیس افتخاری در نظر گرفته ایم.

رئیس پلیس پایتخت، سطح تحصیلات افراد ثبت‌نام شده را سیکل به بالا عنوان کرد و گفت: در همین مدت کوتاه بیش از ۵۰ درصد ثبت‌نام کنندگان تحصیلات عالیه داشته‌اند.

ساجدی نیا با اعلام اینکه در مرحله اول برای پلیس افتخاری، کارت صادر نمی‌شود، گفت: ماموریت پلیس افتخاری در حوزه اجرایی تعریف شده است، این افراد نیز در مأموریت‌ها دارای تجهیزات اولیه هستند و فعلاً مسلح نخواهند شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خاتمه گفت: پلیس افتخاری با یونیفورم خاص در مأموریت‌ها حاضر می‌شود و فعالیت‌های آن با نظارت پلیس است البته در محلات با نظارت شخص رئیس کلانتری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز