خبرگزاری کار ایران

خرم‌نیا:

سهل‌انگاری در مبارزه با قاچاق خیانت به کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۹۳

وی مبارزه با باندها، شبکه ها و مراکز دپوی کالای قاچاق را مهم‌ترین هدف پلیس این استان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا دانست.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه قاچاق کالا به علت نداشتن استانداردهای لازم سلامت مردم را به مخاطره می اندازد، اظهار داشت: سهل انگاری در مبارزه با قاچاق، خیانت به کشور است.

به گزارش ایلنا، سردار مسعود خرم نیا در جلسه " کمیته ویژه تشدید روند مبارزه با قاچاق کالا " که با حضور جانشین، معاونان، روسای پلیس و فرماندهان انتظامی شهرستان های استان کردستان برگزار شد با اشاره به ضرورت اقدام همگانی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، بیان داشت: سهل انگاری در مبارزه با قاچاق، خیانت به کشور است.

وی مبارزه با قاچاق کالا را از اولویت های پلیس استان دانست و افزود: با توجه به عدم برخورداری اقلام و کالا های قاچاق از استانداردهای لازم، مصرف این گونه کالا ها سلامتی مردم را به مخاطره می اندازد از این رو مبارزه با قاچاق و ورود کالای ممنوعه از اولویت های پلیس کردستان است.

فرمانده انتظامی کردستان با تاکید بر اولویت کار اطلاعاتی در عرصه مبارزه با قاچاق کالا، ادامه داد: اشرافیت اطلاعاتی کار در زمینه مبارزه با قاچاق را راحت تر کرده و تلفات و ضایعات کار را نیز کاهش می دهد، از این رو دید و فرهنگ کار اطلاعاتی باید در این عرصه احیا و تقویت شود، اما این به معنای تعطیل کردن کار انتظامی نیست و به موازات کار اطلاعاتی باید در دستور کار باشد.

هدف پلیس کردستان مبارزه با باندها و مراکز دپوی کالای قاچاق است

در ابتدای این جلسه جانشین فرمانده انتظامی کردستان نیز طی سخنانی، مبارزه با باندها، شبکه ها و مراکز دپوی کالای قاچاق را مهم ترین هدف پلیس این استان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا دانست.

سرهنگ " جعفر آژنگ " با تاکید بر ضرورت وجود عزم و اراده جمعی در بین مسئولان در مبارزه با قاچاق، ادامه داد: بدون وجود هماهنگی بین مسئولان و نبود عزم و اراده همگانی، تلاش نیروی انتظامی نیز در این عرصه بهره و نتیجه کافی را نخواهد داشت.

بنابر گزارش پایگاه خبری پلیس وی در خاتمه با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت پلیس کردستان در مبارزه با قاچاق، خاطر نشان کرد: علیرغم وجود مشکلات متعدد و سختی کار در عرصه مبارزه با قاچاق، پلیس کردستان در این زمینه موفق عمل کرده و ارزش کالای قاچاق کشف شده در سال جاری در مقایسه با سال قبل به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

انهدام ۴۵ باند و شبکه حرفه ای قاچاق کالا در کردستان

در این جلسه سرهنگ " فاتحی " سرپرست پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان کردستان نیز بیان داشت: علیرغم تغییر شگردها و به کارگیری روش های جدید توسط قاچاقچیان، از ابتدای سال جاری ۴۵ باند و شبکه حرفه ای قاچاق در استان کردستان منهدم شده است که این آمار در مقایسه با سال قبل افزایشی ۴ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اجرای ۲۷ مرحله رزمایش مبارزه با قاچاق در استان از ابتدای سال جاری، اضافه کرد: طی این مدت بیش از ۷۷۰۰ پرونده با موضوع قاچاق کالا در انتظامی استان تشکیل و تحویل مراجع قضائی شده است که در این میان ۵۰ پرونده دارای ارزشی بیش از یک میلیارد ریال بوده اند.

سرپرست پلیس آگاهی انتظامی استان کردستان در خاتمه خاطر نشان کرد: ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در استان کردستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز