خبرگزاری کار ایران

امضاء توافقنامه مشترک مرزی بین ایران و افغانستان

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۹۰

در راستای ارتقاء سطح امنیتی مرزهای دو کشور، تسهیل و ارائه خدمات به مرزنشینان با افزایش بازارچه های مرزی و خدمت رسانی در نقاط محروم مرزی و همکاری در مبارزه با شرارت ها و مواد مخدر، توافقنامه ای به امضاء دو کشور رسید.

در سومین روز از دهه مبارک فجر، سومین نشست فرماندهان مرزی ایران و افغانستان در شهر نیمروز افغانستان برگزار و توافقنامه ای به امضاء طرفین رسید.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرتیپ پاسدار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در صدر هیئتی متشکل از فرماندهان استان‌های مرزی سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی، فرماندهان هنگ های مرزی همجوار با کشور افغانستان و همچنین جمعی از معاونان ستادی با استقبال گرم سرلشکر «محمد شفیق فضلی» فرمانده مرزبانی افغانستان و جمعی از فرماندهان ارشد مرزبانی این کشور وارد افغانستان شدند.

فرمانده مرزبانی افغانستان در این نشست که در سالن جلسات گمرک شهر نیمروز برگزار شد، ضمن خیرمقدم به میهمانان و ابلاغ سلام گرم ریاست جمهور آن کشور، ایام الله دهه فجر را به فرمانده مرزبانی و مردم کشورمان تبریک گفت و افزود: از مصوبات نشست های قبلی بسیار استفاده کردیم و اعتقاد دارم بین دو کشور دوست و مسلمان ایران و افغانستان هیچ گونه مرزی وجود ندارد و افغانستان وطن دوم شماست زیرا هر دو کشور دین مشترکی دارند و جمهوری اسلامی ایران، هزاران مهاجر ما را به عنوان کشور دوست و برادر پناه داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جلسات و تعاملات دوسویه باعثکاهش مشکلات مرزی می شود، بیان داشت: ما بیش از سه دهه درگیر جنگ با تروریسم، القاعده و مواد مخدر در کشور خود هستیم که ما را بسیار به خود مشغول کرده است و امیدوارم با برادری و اتحادی که بین مرزبانی دو کشور بوجود آمده، بتوانیم آنها را نابود کنیم و اطمینان می دهم قاطعانه با دشمن مشترکی که همسایه ما را متضرر ساخته، برخورد خواهیم کرد.

در ادامه فرمانده مرزبانی کشورمان ضمن قدردانی از میزبانی کشور افغانستان گفت: مصادف شدن این نشست با دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که با ورود حضرت امام(ره) نفس جدیدی به اسلام دمیده شد را به فال نیک می گیریم.

وی افزود: افغانستان وطن دوم ما می باشد، در حقیقت هرجا ندای الله اکبر و لا اله الا الله باشد آنجا وطن ما است.

سردار رضایی افزود: می دانیم با فتنه استکبار و حمایت و پشتیبانی اسرائیل، درگیر جنگ و دو فتنه مواد مخدر و تروریسم در منطقه هستید و استکبار با ایجاد فتنه ها قصد تفرقه و اختلاف بین دو کشور را دارد که با عنایت خداوند، هوشیاری دولتمردان و مردم، حتما موفق نخواهند بود.

در ادامه بحثو گفتگو در این نشست، در راستای ارتقاء سطح امنیتی مرزهای دو کشور، تسهیل و ارائه خدمات به مرزنشینان با افزایش بازارچه های مرزی و خدمت رسانی در نقاط محروم مرزی و همکاری در مبارزه با شرارت ها و مواد مخدر، توافقنامه ای به امضاء دو کشور رسید.

فرماندهان مرزبانی دو کشور در پایان نشست با حضور در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنان پاسخ دادند.

سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشورمان هدف از برگزاری این نشست را تعهد به مصوبات اجلاس های قبلی مبنی بر برگزاری اجلاس های مشترک مرزی و حل و فصل موضوعات مرزی اعلام کرد و افزود: سطح تعاملات با مرزبانی کشور دوست و همسایه افغانستان بسیار خوب و گسترده است و در مرز بین دو کشور، طبیعی است که سوء استفاده هایی صورت گیرد و این نشست های تعاملی، جوابی است برای سوء استفاده کنندگان و ما در مرز مشکلی که قابل حل نباشد نداریم.

فرمانده مرزبانی کشور افغانستان نیز در جمع خبرنگاران گفت: الحمدلله وضعیت مرزهای دو کشور به دلیل تلاش و همکاری خوب مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مطلوب و تعامل و ارتباط تنگاتنگی بین مرزبانان بوجود دارد.

براساس این گزارش، در ادامه فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد برگزاری نشست های چند جانبه با حضور مسئولان مبارزه با مواد مخدر، مسئولان کشوری و لشکری دو کشور را در راستای برنامه های مبارزه با مواد مخدر، ارائه داد تا راهکاری جهت مقابله با پدیده شوم مواد مخدر اتخاذ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز