خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی تهران خبر داد:

دستگیری ۴ نفر به جرم آدم‌ربایی در تهران

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۶۷۶

در ۲۳ دی ماه در ساعت ۵ صبح و در عملیاتی همزمان در تهران، کرج و دو شهرستان حاشیه‌ای تهران آدم‌ربایان دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران از شناسایی و دستگیری عاملان شهادت سروان کاشانی و آدم‌ربایان پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه درباره دستگیری قاتل سرگرد شهید محمدجواد کاشانی گفت: یکی از تهدیداتی که همیشه برای ماموران پلیس آگاهی وجود دارد، عملیات پلیس برای مبارزه با مواد مخدر است که درگیری مسلحانه این ماموریت‌ها را سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: در تاریخ ۲۸ مهر در ساعت ۲۱.۲۰ دقیقه شب از طریق پلیس ۱۱۰ متوجه شدیم که به یکی از نیروهای کلانتری ۱۳۹ مرزداران در حاشیه اتوبان حکیم تیراندازی شده است و به دلیل اینکه نیروی کلانتری در محل حادثه به شهادت رسیده بود، مامورین پلیس جنایی نیز برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: این حادثه در تاریکی شب رخ داد و همکار سرگرد شهید کاشانی نتوانسته بود چهره شخص قاتل را ببیند. اقدامات پلیسی در محدوده انجام شد و پلیس آگاهی توانست یک هفته بعد از درگیری، قاتل را شناسایی کند. این موضوع به دلیل سابقه و تجربه کاری ما حاصل شد و دلایل کافی برای اعتراف متهم به قتل وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه فرد قاتل خرید و فروش شیشه انجام می‌داد و از حاشیه تهران برای خرید و فروش مواد به تهران می‌آمد، افزود: پس از شب حادثه وی دیگر در محل حادثه حاضر نشد و پاتوق خرید و فروش مواد خود را عوض کرد. مامورین ما توانستند پاتوق‌های احتمالی وی را شناسایی کنند و در یک عملیات وی را دستگیر کردند. در این دستگیری یک قبضه اسلحه کمری، ۲۰ فشنگ و نیم کیلو موادمخدر شیشه و کراک کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: همچنین در این دستگیری البسه‌ای که فرد قاتل بر سر حادثه به تن داشت کشف شد، با دلایلی که پلیس در زمان دستگیری به دست آورد، وی در‌‌ همان لحظه به قتل سرگرد کاشانی اعتراف کرد.

محمدیان افزود: کسانی که به قاتل در مخفی شدن و نگهداری سلاح کمک کردند ۴ نفر هستند که موقتا دستگیر شده تا قاضی درباره آن‌ها تعیین تکلیف کند.

وی افزود: قاتل در اعترافات خود عنوان کرده در شب حادثه یک کیلوگرم مواد مخدر شیشه به همراه داشته و به دلیل تهدیدات احتمالی از سوی دیگر فروشندگان مواد با خود اسلحه حمل می‌کرده است، مامور ما به او شک کرده و وقتی برای دستگیری او را تعقیب می‌کرده است، قاتل به او شلیک کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه قاتل دارای سابقه کیفری در فروش مواد مخدر است، گفت: با توجه به آن چیزی که قاتل عنوان کرده، اسلحه استفاده شده از نوع ساچمه زن و با توجه به اندازه‌ای که عنوان کرده شات‌گان است، این اسلحه هنوز کشف نشده و مامورین ما درحال حاضر انجام ماموریت برای کشف این اسلحه هستند.

محمدیان همچنین در نشست خبری امروز خود از دستگیری ۴ نفر به جرم آدم ربایی خبر داد.

وی در تشریح این ماجرا گفت: جرم آدم‌ربایی از جرایم جنایی پلیس است که پلیس به محض اطلاع از آن تحقیقات خود را آغاز می‌کند و به دلیل وجود خطرات جانی برای فرد ربوده شده، مجموعه تیم تحقیق از لحظه اولیه در آماده باش کامل قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: در یکم آذر ماه فردی با مراجعه به پایگاه ۴ پلیس آگاهی اعلام کرد که فرزندش با نام سعید ۲۳ ساله در مسیر رسیدن به منزل ربوده شده و آدم ربایان طی تماسی درخواست یک میلیارد تومان وجه نقد کرده‌اند و عنوان کرده‌اند اگر این مبلغ ظرف ۴۸ ساعت به آن‌ها نرسد، فرزندش را می‌کشند.

وی افزود: به دلیل جرم آدم‌ربایی این پرونده به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و در‌‌ همان ساعات اولیه هویت احتمالی دو نفر از آدم‌ربایان شناسایی شد.

محمدیان به دلیل اینکه آدم‌ربایان خانواده فرد ربوده شده را تحت نظر داشتند از حضور پلیس مطلع شده و به همین دلیل بعد از ۴۸ ساعت گروگان را آزاد کردند، تامین جانی برای گروگان به وجود آمد و تحقیقات تکمیلی از آن به بعد پیگیری شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران تاکید کرد: به دلیل اینکه امکان داشت با دستگیری دو متهم شناسایی شده، دیگر متهمین فرار کنند همکاران ترجیح دادند که همه ۴ متهم شناسایی و بعد برای دستگیری آن‌ها اقدام شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: در ۲۳ دی ماه در ساعت ۵ صبح و در عملیاتی همزمان در تهران، کرج و دو شهرستان حاشیه‌ای تهران آدم‌ربایان دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

وی افزود: پرونده این ۴ متهم در ناحیه ۲۷ دادسرای جنایی در حال رسیدگی است. جرم آدم ربایی رخ داده و مجازات سنگینی در انتظار این افراد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز